×

نیکفر: وضعیت بهداشت عمومی در برخی رستوران های شهری و بین راهی اسفبار است

  • کد نوشته: 4651
  • ۱۳۹۵-۰۵-۱۲
  • 77 بازدید
  • ۰
  • وضعیت بهداشت عمومی در برخی رستوران شهری و بین راهی اسفبار است/ مسئولان نظارتی کم کاری می‌کنند عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از وضعیت بهداشت عمومی در برخی از رستوران شهری و بین راهی، گفت: متاسفانه گاهی مسئولانی که باید در این زمینه نظارت داشته باشند مماشات کرده و کوتاه می کنند. […]

    نیکفر: وضعیت بهداشت عمومی در برخی رستوران های شهری و بین راهی اسفبار است
  • وضعیت بهداشت عمومی در برخی رستوران شهری و بین راهی اسفبار است/ مسئولان نظارتی کم کاری می‌کنند

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از وضعیت بهداشت عمومی در برخی از رستوران شهری و بین راهی، گفت: متاسفانه گاهی مسئولانی که باید در این زمینه نظارت داشته باشند مماشات کرده و کوتاه می کنند.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از خانه ملت ذبیح الله نیکفر لیالستانی  در واکنش به انتشار عکسی از نگهداری مرغ‌های یک رستوران در وضعیت نامناسب در شهرستان ری، افزود: متاسفانه در کشور حتی جان انسان ها قربانی منافع مالی و زیاده خواهی عده ای سودجو قرار گرفته است.

    نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه مسئولانی که باید در این زمینه نظارت‌های گسترده‌ای بر رستوران‌های شهری یا بین راهی داشته باشند مماشات کرده و کوتاه می‌آیند در حالی‌که باید با اینگونه تخلفات برخورد قاطعی صورت گیرد تا دیگر کسی اجازه چنین تخلفاتی را به خود ندهد.
    این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: باید مسئولان نظارتی انجام وظیفه کنند چراکه کوتاهی عملکرد آنها سلامت مردم را به خطر می اندازد، اکنون به واسطه شبکه‌های اجتماعی یکی از این تخلفات در رستوران‌های شهری رسانه‌ای شد درحالی که ممکن است چندین رستوران متخلف در سطح کشور به ویژه شهرهای بزرگ فعالیت داشته باشند که هیچ نظارتی بر آنها انجام نمی‌شود.

    وی یادآور شد: وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و سازمان غذا ودارو نیز باید ناظران خود را افزایش داده و با نظارت های گسترده از چنین تخلفاتی جلوگیری کنند حتی می توانند از کمک های مردمی نیز استفاده کرده و بهتر رستوران‌های متخلف را شناسایی کنند.

    نیکفر تاکید کرد: وضعیت بهداشت عمومی در برخی از رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های بین راهی به اندازه‌ای اسفبار است که اغلب افراد تمایلی به استفاده از غذاهای این رستوران‌ها را ندارند و گاهی که به اجبار در این رستوران ها غذا صرف می‌کنند ممکن است سلامت آنها به خطر افتد لذا به نظر می رسد لازم است در صدور مجوز رستوران‌ها تجدیدنظر صورت گیرد و نظارت بر عملکرد آنها نیز بیش از گذشته مورد توجه واقع شود.
    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید مجازات های بازدارنده ای برای متخلفان در نظر گرفته شود تا درس عبرتی برای افرادی باشند که به راحتی با جان مردم بازی می کنند همچنین می توان مشوق هایی برای افرادی که بهداشت عمومی را در رستوران های خود رعایت می کنند درنظر گرفته شود تا انگیزه کاری افراد افزایش یابد.
    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، چندی پیش تصویری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان دهنده وضعیت نامناسب بهداشت مرغ در یکی از رستوران سطح شهر بود که روز گذشته از سوی مسئولان نظارتی این رستوران پلمپ و متخلفان آن دستگیر شدند.

     

     

     

    منبع :خانه ملت

     

     

     

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4651

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *