×

بافت های تاریخی گیلان واکاوی می شود

  • کد نوشته: 46887
  • ۱۳۹۸-۰۳-۲۴
  • 98 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گفت:بافت های تاریخی گیلان مورد واکاوی قرار خواهند گرفت. به گزارش گیل و دیلم، شهرود امیر انتخابی با اعلام این مطلب گفت: بزودی شش تیم از متخصصین باستان شناس و معماری به شهرستان های استان گیلان که دارای بافت تاریخی هستند اعزام خواهند شد. وی گفت: یکی از […]

    بافت های تاریخی گیلان واکاوی می شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گفت:بافت های تاریخی گیلان مورد واکاوی قرار خواهند گرفت.

    به گزارش گیل و دیلم، شهرود امیر انتخابی با اعلام این مطلب گفت: بزودی شش تیم از متخصصین باستان شناس و معماری به شهرستان های استان گیلان که دارای بافت تاریخی هستند اعزام خواهند شد.

    وی گفت: یکی از اهداف این طرح مستند سازی و تهیه پرونده ثبتی آثار و ابنیه داخل بافت های تاریخی می باشد با توجه به اینکه بیشترین آثار ثبتی و شناسایی شده استان گیلان مربوط به ارتفاعات بوده است در این طرح کلیه تک بناهای داخل بافت تاریخی شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان، لنگرود، املش و رودسر مورد شناسایی قرار می گیرند و برای همه آثار که شناسایی می شود در صورت واجد ارزش بودن پرونده ثبتی تشکیل می شود.

    امیر انتخابی در ادامه افزود: از جمله اهداف دیگر این طرح تهیه اطلس میراث فرهنگی بناهای داخل بافت های تاریخی است همزمان با تهیه پرونده ثبتی این کار هم انجام خواهد شد.

    وی اظهار کرد: در شناسایی و بررسی بناهای داخل بافت های تاریخی سعی خواهیم کرد از فارغ اتحصیلان رشته باستان شناسی و معماری و پژوهشگران بخش آزاد استفاده کنیم.

    امیر انتخابی افزود: زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح حدود ۴ الی ۶ ماه خواهد بود و مجری طرح معاونت میراث فرهنگی اداره کل با همکاری شهرداری های شهرستان هایی که دارای بافت تاریخی مصوب بودند است.

    وی همچنین گفت: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات جاری و عمرانی اداره کل تامین می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=46887

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *