×

لزوم جلوگیری از برخورد جناح‌گرایی یا سیاسی‌کاری در مسائل زیست‌محیطی

  • کد نوشته: 46934
  • ۱۳۹۸-۰۳-۲۶
  • 244 بازدید
  • ۰
  • امام‌جمعه بندرانزلی با تأکید بر اینکه فقر و قدرت نمی‌توانند مجوزی برای تصرفات غیرقانونی باشد، گفت: مسائل محیط‌زیست نباید با تعارف، جناح‌گرایی یا سیاسی‌کاری برخورد کرد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین عصر امروز در دیدار با کارشناسان محیط‌بانی اداره محیط‌زیست انزلی در دفتر امام‌جمعه اظهار کرد: کار کردن در […]

    لزوم جلوگیری از برخورد جناح‌گرایی یا سیاسی‌کاری در مسائل زیست‌محیطی
  • امام‌جمعه بندرانزلی با تأکید بر اینکه فقر و قدرت نمی‌توانند مجوزی برای تصرفات غیرقانونی باشد، گفت: مسائل محیط‌زیست نباید با تعارف، جناح‌گرایی یا سیاسی‌کاری برخورد کرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین عصر امروز در دیدار با کارشناسان محیط‌بانی اداره محیط‌زیست انزلی در دفتر امام‌جمعه اظهار کرد: کار کردن در مجموعه محیط‌بانی باوجود امکانات کم و هجمه‌های فراوان بسیار سخت است.

    وی با اشاره به اهمیت و گستردگی محیط‌زیست، سودجویی‌ها و بی‌توجهی‌هایی نسبت به آن بیان کرد: حفظ محیط‌زیست ازلحاظ شرعی، دینی و همچنین بین‌المللی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بااین‌وجود باید امکانات بیشتری ایجاد شود و مسؤولین توجه بیشتر و جدی‌تری نسبت به این سازمان داشته باشند.

    امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در سال‌های اخیر جهت جلوگیری از ورود آلودگی به تالاب از بالادست اقدام چشمگیر و قابل‌توجهی انجام نشده است، گفت: به‌راحتی می‌توانستیم جلوی این دست از آسیب‌ها را گرفت؛ دستگاه‌ها و مسؤولانی که در این راستا وظیفه دارند، باید به وظایفشان عمل کنند و محیط‌زیست از آن‌ها مطالبه کند.

    وی با تأکید بر اینکه با مسائل محیط‌زیست نباید با تعارف، جناح‌گرایی یا سیاسی‌کاری برخورد کرد، تصریح کرد: باید نسبت به محیط‌زیست و مسائل آن مردم و مسؤولان اهتمام داشته باشند و با دقت به آن توجه کنند؛ حفاظت از محیط‌زیست یک وظیفه الهی و دینی است که بر عهده همه انسان‌هاست و هیچ‌کس ازلحاظ شرعی و قانونی مجاز نیست به طبیعت آسیب وارد کند.

    شمس‌الدین خطاب به محیط‌بانان شهرستان بیان کرد: شما به چند جهت؛ ازجمله وظایف دینی، سازمانی و به لحاظ انزلیچی و گیلانی بودن، حفظ محیط‌زیست در منطقه بر شما واجب است و باید با حساسیت و دلسوزی اجازه آسیب رساندن به آن را ندهید و نباید اجازه بدهید در اداره شما مسئولی اهمال‌کاری کند و اگر دستور خلافی داده شد، نباید با سکوت آن را اجرا کنید.

     

    امام‌جمعه بندرانزلی تمجید از تلاش‌های کارشناسان محیط‌زیست در راستای مقابله با سودجویی‌ها و تصرفات غیرقانونی بیان کرد: در مدیریت جدید نسبت به گذشته اقدامات جدی‌تری انجام‌شده و مردم نسبت به محیط‌زیست، تالاب و اراضی شهرستان حساس و مراقب‌اند، اما عده کمی بنا به دلایلی تصرفات غیرقانونی را انجام می‌دهند که باید با آن‌ها مقابله شود.

    وی بر لزوم برخورد دستگاه‌های نظارتی، محیط‌زیستی و متولی شهرستان و استان با افراد، کارخانه‌ها یا بیمارستان‌های دولتی که سبب ورود آلودگی به تالاب می‌شود تأکید کرد و افزود: این کار بسیار سخت است و جرئت می‌خواهد، اگر مسؤولی توان مقابله ندارد، نباید مسئولیت بپذیرد و بهتر است کناره‌گیری کند تا افراد توانمند با آسیب‌ها مقابله کنند.

    وی با تأکید بر اینکه فقر و قدرت نمی‌توانند مجوزی برای تصرفات غیرقانونی باشد، بیان کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود برخی از مسئولان با مماشات، روی تخریب محیط‌زیست سرپوش می‌گذارند و گاهی نیز به‌جای برخورد با تخلف، خودشان هم با متخلفین همراه می‌شوند.

    رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان انزلی با اشاره به معضلات و مشکلات محیط‌زیست و تالاب اظهار کرد: باوجود تمام کمبودهای مادی و لجستیکی که داریم، صادقانه تمام تلاشمان را می‌کنیم که در عرصه‌های مختلف بتوانیم در حد توانمان از محیط‌زیست شهرستان و متعاقباً کشور دفاع کنیم.

    احسان هادی پور مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی شهرستان بندرانزلی را وجود آلودگی‌هایی نظیر فاضلاب و پسماند عنوان کرد و گفت: قانون‌گذار برای مدیریت این دو آلودگی، متولی تعیین کرده و مدیریت فاضلاب با شرکت آب و فاضلاب و پسماند با مجموعه وزارت کشور و شهرداری است.

    وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حل معضل فاضلاب افزود: طی دو سالی که در شهرستان بندرانزلی هستم علیرغم همه پیگیری‌هایی که برای حل این معضل انجام دادیم متأسفانه نتیجه مطلوب حاصل نشد و لاجرم به دادگستری شکایت کردیم که در حال رسیدگی است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=46934

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *