×

تاکید فرماندار آستانه اشرفیه بر لزوم تسریع روند احداث سد لاستیکی انبارسر

  • کد نوشته: 47170
  • ۱۳۹۸-۰۴-۰۱
  • 127 بازدید
  • ۰
  • فرماندار آستانه اشرفیه خواستار تسریع در روند احداث سد لاستیکی منطقه انبارسر بخش بندرکیاشهر این شهرستان شد. به گزارش گیل و دیلم ، رحیم حیدری در جلسه بررسی روند احداث این سد لاستیکی در محل فرمانداری آستانه اشرفیه اظهار داشت: عملیات احداث این سد لاستیکی از سال ۸۸ بر روی رودخانه حاج علی جوب انبارسر بخش بندرکیاشهر آغاز شده است. […]

    تاکید فرماندار آستانه اشرفیه بر لزوم تسریع روند احداث سد لاستیکی انبارسر
  • فرماندار آستانه اشرفیه خواستار تسریع در روند احداث سد لاستیکی منطقه انبارسر بخش بندرکیاشهر این شهرستان شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، رحیم حیدری در جلسه بررسی روند احداث این سد لاستیکی در محل فرمانداری آستانه اشرفیه اظهار داشت: عملیات احداث این سد لاستیکی از سال ۸۸ بر روی رودخانه حاج علی جوب انبارسر بخش بندرکیاشهر آغاز شده است.

    وی پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح (با عرض ۲۹ متر و طول ۵/۳ متر) را ۵ درصد عنوان و تصریح کرد: وجود معارض در مسیر این سد لاستیکی از مهمترین عوامل کندی روند اجرای این طرح بوده است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از مالکیت زمین‌های مسیر این طرح مربوط به بنیاد مستضعفان و همچنین منابع طبیعی است افزود: ضرورت دارد تا تعیین تکلیف تملک زمین مسیر اجرای این طرح ظرف کوتاه‌ترین زمان مشخص، و پیمانکار مربوطه روند اجرای آن را با جدیت دنبال کند.

    به گفته حیدری سد لاستیکی انبارسر به عنوان زهکش از انتهای سالار جوب منشعب شده که پس از ۱۱ کیلومتر به دریای خزر می‌رسد.

    وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح گفت: ذخیره آب کشاورزی و جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا از مهمترین اهداف احداث سد لاستیکی انبارسر به شمار می‌رود ضمن آنکه در اجرای آن بایستی منافع عموم مردم منطقه دیده شود.

    وی ظرفیت این سد لاستیکی را ۴۵۰ هزار مترمکعب دانست و گفت: با احداث این سد لاستیکی که از سال ۹۱ تاکنون روند اجرای آن متوقف شده، ۶۰۰ هکتار از اراضی بخشبندرکیاشهر این شهرستان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

    حیدری یادآور شد: عملیات اجرایی این سد لاستیکی با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال (۱۸ ماهه) آغاز شده بود که امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم به اتمام برسد.

    شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندر کیاشهر  دارای ۱۰۵ روستا و ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج است.

    این شهرستان در شرق استان گیلان قرار دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=47170

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *