×

مدیران روستایی مانع تغییر کاربری زمین های کشاورزی شوند

  • کد نوشته: 47791
  • ۱۳۹۸-۰۴-۱۸
  • 152 بازدید
  • ۰
  • فرماندار فومن، گفت: در چند دهه اخیر در استان گیلان شاهد تکه تکه شدن اراضی کشاورزی هستیم،از مدیران روستایی می خواهم اجازه ندهند اراضی کشاورزی به کاربری دیگری تبدیل شود. به گزارش گیل و دیلم، محمود قاسم نژاد در همایش تجلیل از دهیاران ضمن تبریک روز دهیاری ها و شهرداری ها به خادمان مردم، مدیران […]

    مدیران روستایی مانع تغییر کاربری زمین های کشاورزی شوند
  • فرماندار فومن، گفت: در چند دهه اخیر در استان گیلان شاهد تکه تکه شدن اراضی کشاورزی هستیم،از مدیران روستایی می خواهم اجازه ندهند اراضی کشاورزی به کاربری دیگری تبدیل شود.

    به گزارش گیل و دیلم، محمود قاسم نژاد در همایش تجلیل از دهیاران ضمن تبریک روز دهیاری ها و شهرداری ها به خادمان مردم، مدیران روستایی و شهری گفت: بخش تولید باید با توجه به پتانسیل های موجود در روستا توسط مدیران روستایی سیاست گذاری شود تا سبب توسعه شود.

    وی عملکرد مدیران شهری و روستایی در شهرستان فومن را مطلوب دانست و افزود: مسایل و مشکلات فیزیکی و کالبدی نیز در سطح روستاها وجود دارد که باید تلاش بیشتر جهت تحقق خواسته های مردم گام برداشته شود.

    فرماندار شهرستان فومن با اشاره به اینکه در تاریخ چندین ساله گذشته ایران قبل از انقلاب همواره مدیران روستایی به صورت انتصابی توسط مالکین از سوی نهادهای قدرت انتخاب می شد ، گفت: مدیریت روستایی در دوران پس از انقلاب اسلامی بر اساس ظرفیت های قانون اساسی به صورت انتخابی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

    قاسم نژاد با بیان اینکه کمتر از۲۰ سال است که از عمر مدیریت روستایی نوین می گذرد و قوانین حاکم بر این نهاد تازه شکل گرفته هنوز به ثبات نرسیده است، گفت: مشکلات مربوط به امنیت شغلی دهیاران از دغدغه های قابل قبول است که بنظر می رسد با گذشت پروسه زمانی در اینده ای نزدیک رفع خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دینی ما بر اساس خرد جمعی و مشارک پذیری استوار است، اظهار کرد: دهیاران نیز  مشارکت پذیری با  افراد شاخص جهت پیش برد امور را در دستور کار خود قرار دهند‌.

    قاسم نژاد با اشاره به اینکه  در نظام برنامه ریزی سیاسی و توسعه اجتماعی کشور مدیریت روستایی توسط برنامه نویسان مورد توجه قرار گرفته است که اجرای طرح هادی و مشخص شدن کاربری های ارضی از جمله عملکردهای مثبت است ، افزود:  اجرای دوره ششم نظام برنامه ریزی و اختصاص  فصلی مجزا جهت توسعه روستایی خود نوید بخش اتفاقات مثبتی برای برنامه ریزی های روستایی در سطح کلان است.

    فرماندار فومن با یاد آوری این مساله که در گیلان طی این  چند دهه اخیر ،  اراضی کشاورزی در حال تکه تکه شدن است ، گفت: از شما مدیران روستایی می خواهم که اجازه ندهید اراضی کشاورزی به کاربری دیگری تبدیل شود.

    وی گفت: مساله نابودی اراضی کشاورزی و تبدیل آن به منازل مسکونی در گیلان معلول کم توجهی نهاد مدیریتی در بخش روستایی و سایر بخش های مربوطه است که باید تلاش کنیم جلوی این نابودی را بگیریم. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=47791

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *