×

۱۸ میلیارد تومان به مدیریت پسماند شهر رشت تخصیص یافت

  • کد نوشته: 48560
  • ۱۳۹۸-۰۵-۰۷
  • 120 بازدید
  • ۰
  • شهردار رشت گفت: از محل اعتبارات ویژه وزارت کشور، ۱۸ میلیارد تومان برای بهبود زیرساختهای پردازش و تبدیل مواد پسماند های این کلانشهر تخصیص یافت.  به گزارش گیل و دیلم به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، ناصر حاج محمدی در تشریح دستاورد پیگیری و نشست ها در  دیدار و […]

    ۱۸ میلیارد تومان به مدیریت پسماند شهر رشت تخصیص یافت
  • شهردار رشت گفت: از محل اعتبارات ویژه وزارت کشور، ۱۸ میلیارد تومان برای بهبود زیرساختهای پردازش و تبدیل مواد پسماند های این کلانشهر تخصیص یافت.

     به گزارش گیل و دیلم به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، ناصر حاج محمدی در تشریح دستاورد پیگیری و نشست ها در  دیدار و گفت و گو با مدیران سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اظهار داشت: در این نشست، قرار شد ۱۸ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر اعتبارات زباله سوز در نظر گرفته شود و تنها برای تسریع و کمک به مدیریت پسماند  شهر رشت اختصاص یابد.

    وی افزود : مقرر شد از سر جمع این اعتبار مبلغ ۱۰ میلیارد تومان  برای تکمیل بخشی از مانده پیش پرداخت مجری پروژه نیروگاه زباله سوز اختصاص یابد که متعاقب آن مجری نسبت به تحویل زمین و تجهیز کارگاه در محل و ارائه نقشه های ابنیه فنی برای انتشار آگهی فراخوان انتخاب پیمانکار برای ساخت ابنیه و مبلغ ۸ میلیارد تومان دیگر نیز در دو بخش تجهیز کارخانه کود آلی رشت و به روز رسانی آن هزینه شود.

    شهردار رشت خاطر نشان کرد: مجری پروژه ساخت و نصب نیروگاه زباله سوز هم قول داده تا سریع  نسبت به تحویل زمین و تجهیز کارگاه اقدام کند و در یک بازه زمانی دو ماهه نسبت به ارائه نقشه های مرتبط با ساخت ابنیه فنی پروژه را ارائه داده و عملیات ساخت نیروگاه در اسرع وقت آغاز شود.

    وی بیان داشت: با مدیریت جهادی تمامی مدیران استانی و با حمایت سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اطمینان دارم مشکل دفع بهداشتی پسماندهای جامد شهری کلانشهر رشت مرتفع خواهد شد، در این راستا از همکاری و پی گیری های مسعود نصرتی جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و سایر مسئولان در این حوزه قدردانی می کنم.

    شهر رشت، حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد، منطقه سراوان رشت از مناطق زیبا و دیدنی، بیش از سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله شده؛ با استناد به آخرین آمارها ، روزانه افزون بر یک هزار تن زباله به این محل انتقال داده می شود که این حجم زباله  به یک معضل اجتماعی تبدیل شده که نه تنها مردم محل بلکه اهالی این کلانشهر و مردم گیلان را از این وضعیت آزرده کرده و آنان خواستار رفع همیشگی این مشکل هستند. 

    شتاب در ساماندهی محل دفن زباله در سراوان رشت با توجه به اینکه به سلامت مردم مربوط است و عملیاتی شدن برنامه هایی از جمله احداث دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه زباله، نیازمند توجه جدی دست اندرکاران و  همکاری آنان برای انجام مناسب کارها است. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=48560

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *