×

مصاحبه اختصاصی گیل و دیلم با ریاست اداره راه و شهرسازی لاهیجان

  • کد نوشته: 4914
  • ۱۳۹۵-۰۵-۲۲
  • 103 بازدید
  • ۰
  • بریدگی لیالستان/نماینده سابق در شورای ترافیک حضور داشت پروژه بام سبز به بام آبی/کار عملیاتی ای صورت نگرفته است نیازمند کمک جناب دکتر نیکفر در تخصیص بودجه پروژه میدان گیل هستیم جناب مجاوری در ابتدا معرفی کوتاهی از خود مرهون بفرمایید. کاوه مجاوری سماک اهل لاهیجان هستم سابقه حضور سه دوره سه ساله مجزا در […]

    مصاحبه اختصاصی گیل و دیلم با ریاست اداره راه و شهرسازی لاهیجان
  • بریدگی لیالستان/نماینده سابق در شورای ترافیک حضور داشت
    پروژه بام سبز به بام آبی/کار عملیاتی ای صورت نگرفته است
    نیازمند کمک جناب دکتر نیکفر در تخصیص بودجه پروژه میدان گیل هستیم

    جناب مجاوری در ابتدا معرفی کوتاهی از خود مرهون بفرمایید.

    کاوه مجاوری سماک اهل لاهیجان هستم سابقه حضور سه دوره سه ساله مجزا در راس مدیریتی شهرستان های مختلف را دارم.اولین بار با اعتماد مدیرکل وقت به ریاست اداره راه وشهرسازی شهرستان ماسال برگزیده شدم سپس شهرستان رضوانشهر و از اوایل سال ۹۲ در خدمت مردم شریف شهرستان لاهیجان حضور دارم.

    اگر ممکن هست توضیحاتی در مورد پروژه های انجام گرفته و یا در حال انجام بفرمایید.

    باعث افتخار است که تقاطع غیر همسطح بازکیاگوراب در زمان مدیریت بنده انجام گرفته است این پروژه جزو پروژه های مهم شهرستان بوده است.فاز اول محور سنگر به سیاهکل که حدود تقریبی ۴ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان می باشد در این دوره به بهره برداری رسیده است که مایه افتخار است این پروژه به وسیله ویدیو کنفرانس توسط شخص ریاست محترم جمهور افتتاح گردید.پروژه مهم دیگر شهرستان که مراحل پایانی خود را سپری می کند بیمارستان ۲۰۵ تختخوابی دکتر پیروز می باشد.از دیگر پروژه های در حال پیگیری اداره راه و شهرسازی شهرستان لاهیجان تقاطع غیر همسطح میدان گیل،کنارگذر جدید و ادامه پروژه سنگر-سیاهکل به سمت املش که برای شهرستان از اهمیت استراتژیکی برخوردار است.با توجه به تصویب پروژه های ذکر شده در طول سه سال موفق شدیمبه میزان ۱/۳ سی سال گذشته آسفالت راه های روستایی را به سرانجام برسانیم.در زمان تحویل مدیریت اینجانب در سال ۹۲، ۲۴۰ کیلومتر راه آسفالت به ۳۰۰ کیلومتر ارتقا پیدا کرد به عبارتی ۶۰ کیلومتر در طول سه سال ۲۴۰ کیلومتر در طول سی و چهار سال.ضمنا هم اکنون پروژه های دیگری مثل پل سازی نیز در دست اجراست.

    جناب مجاوری چه پروژه هایی در اولویت کاری شما قرار دارد؟

    با توجه به بهره برداری جاده سنگر به سیاهکل و ترافیک ایجاد شده در ورودی بازکیاگوراب به لاهیجان طرح چهار بانده کردن بازکیاگوراب به سیاهکل از اولویت های اصلی شهرستان لاهیجان می باشد. در حال حاضر ۱ کیلومتر از این طرح به همراه پل بزرگ چفل در حال احداث می باشد و ۶ کیلومتر باقیمانده آن نیز در حال پیگیری و اقدام می باشد.پروژه دیگر در حال پیگیری با توجه به منطقه ویژه اقتصادی در منطقه سحرخیز محله جاده معروف بام سبز به بام آبی می باشد که انتقادات زیادی به آن وارد است اما به نظر فنی بنده اگر منطقه اقتصادی ایجاد گردد حتما باید این ۲۷ کیلومتر راه به مرحله اجرا در آید.

    به نظر شما پروژه معروف بام سبز به بام آبی از نظر اقتصادی به صرفه است؟

    در راستای کوچک کردن دولت و کم کردن بار دولت هر چه به سمت خصوصی سازی پیش برویم از نظر اقتصادی به صرفه تر خواهد بود.با توجه به پروژه های نیمه تمام مهمی که در حال حاضر دولت در حال انجام آن است به نظر بنده با توجه به پیگیری های گذشته توسط نماینده سابق و نگاه ویژه نماینده فعلی قرار بر این شده است که از طریق Bot سرمایه گذاری صورت گیرد.

    دلیل توقف پروژه میدان گیل با توجه به شروع آن در قبل از انتخابات چه بوده است؟

    تاکید دولت بر اتمام پروژه های نیمه تمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران می باشد و حتی الامکان از تعریف پروژه جدید خودداری می کند اما با توجه به ترافیک سنگین میدان گیل و تردد خیل عظیمی از روستاییان منطقه و ناممکن بودن استفاده از چراغ راهنما، در قالب کد پروژه رشت-رامسر توانستیم تقاطع غیر همسطح میدان گیل را تعریف کنیم.هزینه این طرح چیزی بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است .با توجه به کمبود منابع مالی در شروع کار پیمانکار سعی نمودیم با گرفتن حواله سیمان و میله گرد کار را پیش ببریم.اما زمانی که پیمانکار مبلغ ۱۰ میلیارد ریال صورت وضعیت خود را دریافت ننمود پروژه متوقف شد .دکتر نیکفر نماینده محترم شهرستان لاهیجان در حال پیگیری و رایزنی برای تامین اعتبار پروژه مذکور می باشد تا پیمانکار مجددا مشغول به کار گردد.

     

    آیا با ایجاد تقاطع از منظر اقتصادی به رودبنه آسیبی نمی رسد؟

    از دیدگاه کارشناسی ما، تعدادی از مسافران در حال گذار هستند و قصد ورود به شهر را ندارند علت اصلی ایجاد این تقاطع همسطح عبور مسافران از سمت رشت به لنگرود در ارتفاع می باشد.بنابراین این عزیزان هیچگونه استفاده اقتصادی ای را به شهرستان نمی رسانند و در عین حال مسافرانی که قصد ماندن یا ورود به شهرستان را دارند در دو باند رفت و دو باند برگشت در پایین دست این امکان برایشان فراهم خواهد بود و مسافرانی که قرار بود به سمت لاهیجان بیایند یا به سمت شهر رودبنه و دریا بروند از کد ارتفاع صفر منطقه و از میدان استفاده می نمایند بنابراین با ایجاد این پروژه مشکلی از لحاظ اقتصادی متوجه شهر رودبنه نخواهد بود.

    جناب مجاوری در مسیر رودبنه به دریا جاده های غیر استاندارد و حادثه خیزی وجود دارد چه برنامه ای برای محور مذکور دارید؟

    در طول سه سال ریاست بنده در شهرستان پیگیر چهارخطه شدن این محور شدیم ولی براساس کمبود اعتبارات،بحث
    تحریم ها و کمبود منابع مالی در نهایت موفق شدیم از حوزه سازمان حمل و نقل و راهداری از طریق مهندس کشاورزیان و به کمک نماینده وقت در هر دوره این سه سال ۵ میلیارد ریال جهت اصلاح قوس ها در راستای چهارخطه کردن،بودجه دریافت کنیم یعنی به عبارتی طرح چهار خطه کردن را از اصلاح قوس ها شروع کردیم و پنج قوس را در این حوزه در سال ۹۳-۹۲ اصلاح نمودیم.در باند دهبنه به سحرخیز که باند فرعی دریا می باشد هم اکنون پیمانکار مشغول به کار است با اتمام این پروژه و راه روستایی حسنعلی ده که در حال آسفالت آن هستیم در آینده ای بسیار نزدیک عبور و مرور مردم شهرستان لاهیجان به سمت دریا از حوزه خود لاهیجان خواهد بود و مجبور نخواهند بود برای رسیدن به دریا از مسیر آستانه و لنگرود عبور کنند و همانطور که عرض کردم در راستای چهار بانده کردن اصلاح قوس ها انجام شده و در صورت تامین اعتبار به امید خدا این پروژه انجام خواهد شد.

     

    لطفا توضیحاتی در مورد کنارگذر (کمربندی)جدید لاهیجان بفرمایید.

    کنارگذر جدید لاهیجان به طول ۱۶ کیلومتر از تقاطع همسطح نیاکو (دوربرگردان یوترن استانداردی که سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال احداث کردیم) ضلع شمالی لاهیجان به میدان شهید املاکی لنگرود می رسیم.این پروژه از لحاظ ایمنی و از لحاظ سرعت طرح و توسعه پایدار لاهیجان خیلی به شهرستان کمک می کند.

    درخصوص بسته شدن بریدگی لیالستان با توجه به حواشی انتخابات ۹۴ آیا این یک موضوع سیاسی بوده یا خیر؟

    اداره راه و شهرسازی یک اداره اجرایی است سعی ما بر این است تا حتی الامکان از حواشی سیاسی به دور باشیم تا خدشه ای در خدمت رسانی به وجود نیاید.همیشه در انتخابات از این قبیل حواشی وجود داشته اما ما سعی در رعایت اخلاق نموده ایم.مسدود کردن بریدگی لیالستان براساس مصوبه شورای ترافیک استان بوده و شهرستان فقط در اجرای آن نقش داشته است البته لازم به ذکر است اشاره کنیم نماینده سابق شهرستان آقای ندیمی در آن شورا به عنوان نماینده ای از فرمانداری حضور داشته است. با توجه به برگزاری این جلسه نهایتا مصوب شد چهار بریدگی در حوزه راه رشت به چابکسر مسدود شود که یکی از آنها بریدگی لیالستان بوده است البته دلایلی نیز برای آن عنوان شد همچون وجود معدن سنگ و عبور خلاف جهت کامیون ها و مجتمع تجاری خانه و کاشانه که مجوزهای قانونی لازم را به طور کامل دریافت ننموده است و با توجه به تصادفات منجر به فوت و جرح و ابلاغ شورای ترافیک استان و فرمانداری شهرستان که مدارک آن نیز موجود می باشد ما به عنوان مجری قانون بریدگی را مسدود نمودیم هرچند نظر فنی اینجانب نیز مسدود ماندن بریدگی لیالستان می باشد. بازگشایی مجدد این بریدگی منوط به ایمن سازی مجتمع خانه و کاشانه و معدن سنگ می باشد البته در صورت پیگیری فرماندار محترم جناب احمدی و تقاضای مردم در صورت تصویب در شورای ترافیک ما برای بازگشایی این بریدگی اقدام خواهیم کرد. البته در دیداری که با جناب آقای دکتر نیکفر و اداره کل راه و شهرسازی داشتم پیشنهاد ایجاد یک دور برگردان استاندارد یوترن را دادم که برآورد هزینه آن بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال می باشد.

    نظر جنابعالی در مورد نماینده محترم شهرستان و درخواست هایتان از ایشان چه می باشد؟

    همانطوری که در عرایضم اشاره نمودم اداره راه و شهرسازی یک اداره اجرایی و عملیاتی است و در هر صورت وظیفه ما خدمت رسانی در این حوزه به مردم شهرستان می باشد با توجه به جایگاه نماینده محترم شهرستان در مجلس و تخصیص بودجه، ایشان می تواند کمک شایانی به این حوزه نماید که مردم نیز از این قضیه منتفع شوند.امیدوارم که بتوانیم از جناب دکتر نیکفر بیشترین کمک و رهنمود و استفاده در حوزه راه و شهرسازی را به نفع شهرستان انجام دهیم.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4914

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *