×

امام جمعه رشت: دانشگاهیان در رفع مشکلات زیست‌محیطی کمک کنند

  • کد نوشته: 49148
  • ۱۳۹۸-۰۵-۲۲
  • 74 بازدید
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه در رفع مشکلات جامعه و با تاکید بر لزوم ورود آنان در همه عرصه ها گفت: مطالبه ما از دانشگاهیان این است که در بخش های محیط زیست، سلامت عمومی و منابع طبیعی ورود و برای حل مسائل […]

    امام جمعه رشت: دانشگاهیان در رفع مشکلات زیست‌محیطی کمک کنند
  • نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه در رفع مشکلات جامعه و با تاکید بر لزوم ورود آنان در همه عرصه ها گفت: مطالبه ما از دانشگاهیان این است که در بخش های محیط زیست، سلامت عمومی و منابع طبیعی ورود و برای حل مسائل مرتبط کمک کنند.

    به گزارش گیل و دیلم، آیت الله رسول فلاحتی روز سه شنبه در نشست شورای دانشگاه گیلان با بیان این که وضعیت رودخانه های ما از جمله زرجوب و گوهررود فاجعه بارست و پسماندها ویرانگر شده، اضافه کرد: از دانشگاهیان می خواهیم که در این حوزه ها ورود کنند تا از دانش آنها برای رفع این مشکلات بهره گرفته شود.

    وی اظهار داشت: در حوزه منابع طبیعی نیز مسایل و مشکلاتی وجود دارد؛ ساحل ها، دریاها و جنگل های ما ویرانه شده ، بنابراین ضروریست تا دانشگاهیان در این عرصه نیز ورود جدی داشته باشند تا با همفکری و همراهی یکدیگر این مشکلات مرتفع شود.

    امام جمعه رشت با بیان این که دانشگاهیان در حوزه آب نیز همراهی کنند، خاطر نشان کرد: مردم ما استفاده بهینه از آب را نمی دانند لذا فرهنگ سازی در این زمینه در جامعه بایستی بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر پژوهش محور بودن دانشگاه و ضرورت توجه دانشگاهیان به این مهم تصریح کرد: رشد و تعالی هر جامعه در سایه پژوهش بوده و هست ، البته کسی می تواند پژوهش خوبی انجام دهد که آموزش دیده باشد.

    وی با بیان این که دانشگاهیان و اساتید بایستی در جهت نخبه پروری تلاش کنند، اظهار داشت: دانشگاهیان علاوه بر این، بایستی دانشجو پرور نیز باشند، تواضع ، حفظ حرمت ها ، ادب ، نزاکت در کنار رفتار سلوک اجتماعی و مراودات را به دانشجویان بیاموزد.

    نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت نشاط و ایجاد امید در جامعه و ضرورت توجه به این مهم خاطر نشان کرد: دانشگاهیان بایستی خودشان اهل نشاط باشند و دانشجویان را نیز در مسیر نشاط نگه دارند.

    وی با تاکید بر ضرورت تقویت مراکز مشاوره در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: در زمان حاضر، این مشاوره ها در حوزه های علمیه انجام می شود، مراکز مشاوره یک نوع درمان روحی است که بایستی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

    وی  در ادامه سخنانش در شورای دانشگاه گیلان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید تصریح کرد: از هر چیزی که می توان در راستای رونق تولید بهره گرفته شود، بایستی استفاده کنیم و در این راستا تلاش های جدی صورت گیرد.

    نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت تشویق تولید کنندگان داخلی بیان داشت: نباید گفته شود که تولید کننده داخلی جنس خوب تولید نمی کند بلکه بر اساس آمار، ۹۰ درصد تقاضا نسبت به تولید داخلی بیشتر شده است.

    وی دانشگاهیان را دردمندان جامعه دانست و اضافه کرد: اتاق اندیشه ورزی با حضور دانشگاهیان، حوزویان و … تشکیل و از این طریق مشکلات استان را به مجریان انتقال می دهیم.

    امام جمعه رشت امروز (سه شنبه) از پژوهشکده گیلان شناسی و پروژه های خیرساز دانشگاه گیلان نیز بازدید کرد.

    بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیات علمی است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=49148

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *