×

اشتغال‌زایی، راهبرد گردشگری در گیلان

  • کد نوشته: 50949
  • ۱۳۹۸-۰۷-۱۸
  • 154 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر اینکه اشتعال‌زایی از اولویت های اصلی گردشگری در استان است، بیان کرد: نزدیک به ۷۰۰ نفر در شش ماه نخست امسال در تاسیسات گردشگری استان مشغول به کار شده اند. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،شهرود امیرانتخابی روز پنجشنبه در […]

    اشتغال‌زایی، راهبرد گردشگری در گیلان
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر اینکه اشتعال‌زایی از اولویت های اصلی گردشگری در استان است، بیان کرد: نزدیک به ۷۰۰ نفر در شش ماه نخست امسال در تاسیسات گردشگری استان مشغول به کار شده اند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،شهرود امیرانتخابی روز پنجشنبه در گفت و گویی ، راهبرد دولت در گردشگری را اشتغال‌زایی و افزایش درآمد بیان کرد و افزود: در زمان حاضر ۱۰ هزار و ۶۴۸ نفر در تاسیسات گردشگری استان مشغول به فعالیت هستند.

    وی، با اشاره به تعیین مواضع و اهداف اداره کل در حوزه گردشگری که در راستای توسعه گردشگری داخلی و خارجی است به این نکته اشاره کرد که برای جذب گردشگر خارجی نیاز به ثبت میراث در فهرست آثار جهانی و شناخت بهتر در سطح بین المللی از استان است.

    وی توسعه سفرهای داخلی ، رونق گردشگری داخلی و ایجاد رقابت سالم در جذب گردشگران و بالا بردن سطح کمی و کیفی سفرها را از سیاست های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  اعلام کرد .

    امیرانتخابی یادآورشد: تردد گردشگران خارجی در استان طی مدت یادشده ۷۴.۱۱ درصد رشد داشته و در پی این افزایش اقامت گردشگران خارجی در واحد های اقامتی استان  نیز طی پنج ماه اول سالجاری ۷.۱۵  درصد افزایش داشته است.

    وی اضافه کرد: تعداد مسافران ورودی به استان طی شش ماه سال جاری، ۲۹ میلیون و ۱۱۴هزار و ۴۸۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه  سال گذشته، ۱۴.۷۱ درصد رشد داشته و درصد اشغال تخت در مراکز اقامتی حدود ۷۷ درصد بوده است.

    ۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸  مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی  در گیلان وجود دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=50949

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *