×

۸۴ درصد مطالبات چایکاران واریز شد

  • کد نوشته: 51512
  • ۱۳۹۸-۰۸-۱۱
  • 123 بازدید
  • ۰
  • رییس سازمان چای کشور گفت: ۱۶درصد مطالبات چایکاران هنوز پرداخت نشده و به تدریج واریز می‌شود. به گزارش گیل و دیلم، حبیب جهانساز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران شمال امروز واریز شد، گفت: با واریز این مبلغ ۲۸۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معادل ۸۴ درصد مطالبات چایکاران […]

    ۸۴ درصد مطالبات چایکاران واریز شد
  • رییس سازمان چای کشور گفت: ۱۶درصد مطالبات چایکاران هنوز پرداخت نشده و به تدریج واریز می‌شود.

    به گزارش گیل و دیلم، حبیب جهانساز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران شمال امروز واریز شد، گفت: با واریز این مبلغ ۲۸۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معادل ۸۴ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد و ۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دیگر هم به تدریج واریز می‌شود.

    وی افزود: چایکاران گیلان و مازندران امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای به ارزش ۳۴۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برداشت کردند که ۵۷ هزار و ۲۱۵ تن آن درجه یک و ۶۹ هزار و ۵۳۸ تن هم درجه دو بود.

    جهانساز خاطرنشان کرد: ۲۸ هزار و ۵۱۹ تن چای خشک هم امسال در ۱۵۱ کارخانه چایسازی گیلان و مازندران تولید شد.

    وی تصریح کرد: دولت امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۳۶۰۰ تومان و درجه دو ۲۲۰۰ تومان تعیین کرد.

    جهانساز گفت: شرایط مناسب آب و هوایی، حمایت دولت با پرداخت وام به زراعی ارزان قیمت و افزایش قیمت خرید تضمینی موجب شد تا چایکاران امسال رغبت و دقت بیشتری در برداشت برگ سبز چای داشته باشند.

    وی با بیان اینکه دو استان شمالی گیلان و مازندران ۶۰ هزار خانوار چایکار و ۲۵ هزار هکتار باغ چای دارد، گفت: ۹۰ درصد برگ سبز چای در گیلان تولید می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=51512

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *