×

آستانه اشرفیه شهرستان آب بندان گیلان

  • کد نوشته: 51550
  • ۱۳۹۸-۰۸-۱۲
  • 227 بازدید
  • ۰
  • رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۲۴ درصد آب بندان های استان در شهرستان آستانه اشرفیه وجود دارند. به گزارش گیل و دیلم، علی درجانی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس مطالعات میدانی ۸۷۷ پهنه آب‌بندان در استان وجود دارد، گفت: بیشترین آب‌بندان موجود در استان گیلان در سطح شهرستان آستانه اشرفیه […]

    آستانه اشرفیه شهرستان آب بندان گیلان
  • رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۲۴ درصد آب بندان های استان در شهرستان آستانه اشرفیه وجود دارند.

    به گزارش گیل و دیلم، علی درجانی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس مطالعات میدانی ۸۷۷ پهنه آب‌بندان در استان وجود دارد، گفت: بیشترین آب‌بندان موجود در استان گیلان در سطح شهرستان آستانه اشرفیه با ۲۴ درصد و کمترین مساحت آب‌بندان ها در شهرستان رودبار با چهار درصد است.

    وی افزود: با اعتبار ۴۴ میلیارد تومانی سهم دولت از منابع ملی و ۴۴ میلیارد تومان از منابع استانی می توان بخشی از آبندان ها را احیا و بازسازی کرد و موجب افزایش ذخیره آب به حجم ۳۰۰ میلیون مترمکعب در استان شد.

     رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین ۳ استان‌های شمالی و وزارت جهاد کشاورزی در راستای احیاء و ساماندهی دو هزار و ۷۵۰ هکتار از آب‌بندان های گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح ساماندهی این آبندان ها آب زراعی بیش از ۴۰ هزار هکتار شالیزار تامین می شود.

    درجانی، اهداف مهم ساماندهی آب‌بندان های استان‌های شمالی را جمع‌آوری آب‌های سطحی در فصول پر باران عنوان و ادامه داد: حدود ۲۵ درصد از کل بارندگی سالانه در فصول زراعی  و ۷۵ درصد آن در فصول غیر زراعی است.

     وی گفت: از آبندان ها علاوه بر تامین آب کشاورزی می توان برای  فعالیت‌های اقتصادی  و ایجاد فرصت های اشتغالزایی مانند پرورش ماهی، گردشگری و ورزش‌های آبی استفاده کرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=51550

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *