×

اولین برف زودرس پاییزی ارتفاعات شرق گیلان را سفیدپوش کرد

  • کد نوشته: 51996
  • ۱۳۹۸-۰۸-۲۵
  • 252 بازدید
  • ۰
  • اولین برف پاییزی ارتفاعات شرق استان گیلان را سفیدپوش کرد و موجب استقرار سرمای زودرس در این مناطق شد. به گزارش گیل و دیلم ،بارش برف و باران که در مناطق کوهستانی دیلمان ، اشکورات رودسر و ارتفاعات  املش واقع در شرق استان گیلان از بعد از ظهر روز گذشته (جمعه) آغاز شده؛ در دیلمان  تا ۵۰ […]

    اولین برف زودرس پاییزی ارتفاعات شرق گیلان را سفیدپوش کرد
  • اولین برف پاییزی ارتفاعات شرق استان گیلان را سفیدپوش کرد و موجب استقرار سرمای زودرس در این مناطق شد.

    به گزارش گیل و دیلم ،بارش برف و باران که در مناطق کوهستانی دیلمان ، اشکورات رودسر و ارتفاعات  املش واقع در شرق استان گیلان از بعد از ظهر روز گذشته (جمعه) آغاز شده؛ در دیلمان  تا ۵۰ سانتیمتر بر زمین نشسته و در برخی نقاط بارش برف و باران بصورت توامان در حال باریدن  است و فعالیت این سامانه بارشی سرد ،کاهش دما در ارتفاعات و جلگه استان را در پی داشته است .

    به گفته  افراد محلی ، مناطق کوهستانی و ارتفاعات شرق گیلان  کاملا وضعیت زمستانی به خود گرفته و مردم به روشن کردن بخاری ها و پوشیدن لباس گرم  روی آورده اند و  رفت و آمد وسایل نقلیه نیز در این مناطق با زنجیر چرخ امکان پذیر است .

    هواشناسی نیز برای این مناطق تا روز دوشنبه بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط شدید پیش بینی کرده است.

    بخشدار دیلمان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:بارش برف پاییزی که از عصر روز گذشته در دیلمان شروع شده ، همچنان ادامه دارد و امروز (شنبه ) مدارس  این شهر تعطیل است و رفت و آمد وسایل نقلیه نیز در محور سیاهکل به دیلمان   بدون زنجیر چرخ، ممکن نیست.

     بهرام آریا منش فزود:ارتفاع برف در شهر دیلمان بین ۳۰تا ۵۰سانتیمتر و در ارتفاعات به ۹۰سانتیمتر هم رسیده است .

     وی از کسانی که قصد سفر به منطقه کوهستانی دیلمان را دارند خواست در صورت سفر به این مناطق  وسایل ایمنی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند .

     وی اظهار داشت: عملیات پاکسازی برف در جاده  مسیر سیاهکل به دیلمان در حال انجام است  و در حال حاضر راه های ارتباطی  این مناطق  بازاست و رفت و آمد وسایل نقلیه با احتیاط ادامه دارد.  

    اداره هواشناسی لاهیجان نیز اعلام کرد: صبح امروز  ۲۵میلیمتر و طی ۴۸ساعت اخیر ۳۷میلیمتر باران در شهر لاهیجان باریده دمای هوا در ساعت ۹و نیم روز شنبه هفت و نیم درجه سلسیوس کاهش یافته که نسبت به روز گذشته چهاردرجه و نسبت به دو روز قبل هفت درجه کاهش نشان می دهد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=51996

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *