×

شهردار رشت خبر داد: پیشرفت ۹۰ درصدی کارخانه کود آلی در سراوان

  • کد نوشته: 52602
  • ۱۳۹۸-۰۹-۲۳
  • 102 بازدید
  • ۰
  • شهردار رشت با بیان اینکه این سازه ۳ماه پیش شروع شده و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد کار به سرانجام رسیده اذعان‌ کرد: از هفته آینده عملیات نصب دستگاه های در حال ساخت انجام می شود که از ورود شیرابه علیظ به داخل رودخانه ها جلوگیری می کند‌‌. به گزارش گیل و دیلم ،ناصر حاج […]

    شهردار رشت خبر داد:  پیشرفت ۹۰ درصدی کارخانه کود آلی در سراوان
  • شهردار رشت با بیان اینکه این سازه ۳ماه پیش شروع شده و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد کار به سرانجام رسیده اذعان‌ کرد: از هفته آینده عملیات نصب دستگاه های در حال ساخت انجام می شود که از ورود شیرابه علیظ به داخل رودخانه ها جلوگیری می کند‌‌.

    به گزارش گیل و دیلم ،ناصر حاج محمدی، شهردار رشت در حاشیه بازدید رسانه‌ای خبرنگاران از منطقه سراوان و کارخانه کود آلی با بیان اینکه در این مکان زباله به صورت تلمبار و سیستم سنتی بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۰ برنامه ریزی توسط وزارت کشور در ارتباط با تخلیه خروج گازهای درون زباله ناشی از فعالیت میکرو اورگانیزم ها انجام شده که این گاز را از لندفیل خارج می‌کند تا عمل سوخت و سوز و خود سوزی زباله اتفاق نیفتد.

    حاج محمدی با تاکید بر اینکه با این دستگاه بویی نمی ماند و مگسی هم نیست گفت: الان در ۵۰قدمی بزرگترین مرکز دفن زباله هستیم ولی بو و مگسی نیست زیرا از نظر مهندسی به گونه ای طراحی شده که دیگر مگسی تولید نمی شود.

    شهردار رشت ادامه داد: این پروژه با نظارت همگانی به ویزه مردم سراوان و برنامه های شهرداری انجام‌ می شود، ما نیز تلاش کردیم لندفیل را از حالت بحرانی خارج کنیم.

    وی با بیان اینکه این سازه ۳ماه پیش شروع شده و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد کار به سرانجام رسیده اذعان‌ کرد: از هفته آینده عملیات نصب دستگاه های در حال ساخت انجام می شود که از ورود شیرابه علیظ به داخل رودخانه ها جلوگیری می کند‌‌.

    وی با بیان اینکه همزمان با آغاز این پروژه، دیوارکشی دور این مکان با عرض ۷ متر و به ارتفاع ۱۰ متر را در حال ساخت داریم، ابراز کرد: خاک این مکان خاک رانشی است و با هر بارش بخشی از آن به سمت پایین حرکت می کند، برای جلوگیری از این حرکت پاشنه کار را جدا کرده و مخلوط را به عنوان زیر سازی به آن اضافه کردیم.

    حاج‌ محمدی گفت: تا زمانی که لندفیل باشد شیرابه نیز وجود دارد، زیرا تا روزی که میکرو ارگانیزم ها در حال زندگی هستند و تولید شیرابه می کنند این کارخانه باید فعال باشد و این آب را مبدل کند.

    شهردار رشت با بیان اینکه گام اول پاکسازی رودخانه ها از این مکان آغاز شد افزود: هفته گذشته با همکاری شرکت آبفا گام‌ دوم پاکسازی رودخانه ها از لاکان شروع شد.

    حاج محمدی با بیان اینکه برای افتتاح این پروژه ۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از سال ۹۵ به شهرداری داده شد، گفت: شهرداری به دلیل اینکه کار انجام نشده، تنها ۲۵درصد اوایل سال به پیمانکار پرداخت میکنند تا صحت کار اثبات شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=52602

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *