×

۲۲ زمین چمن مصنوعی در مدارس گیلان احداث می شود

  • کد نوشته: 53083
  • ۱۳۹۸-۱۰-۰۸
  • 60 بازدید
  • ۰
  • معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برنامه احداث زمین های مصنوعی ورزشی در مدارس کشور گفت: سهم این استان، احداث ۲۲ زمین چمن مصنوعی در واحدهای آموزشی است. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،امیر سراجی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری اولین جلسه شورای ورزش مدارس […]

    ۲۲ زمین چمن مصنوعی در مدارس گیلان احداث می شود
  • معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برنامه احداث زمین های مصنوعی ورزشی در مدارس کشور گفت: سهم این استان، احداث ۲۲ زمین چمن مصنوعی در واحدهای آموزشی است.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،امیر سراجی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری اولین جلسه شورای ورزش مدارس در سال تحصیلی جاری در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان گیلان در گفت و گویی،  با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه فضاهای ورزشی در مدارس افزود: احداث این تعداد چمن مصنوعی سهم گیلان است که باید مورد توجه دست اندرکاران امر قرار گیرد.

    وی با تشریح اهمیت نقش ورزش در سلامت جسم و روان دانش آموزان اظهار داشت: فعالیت های ورزشی دانش آموزان در واحدهای آموزشی به صورت هدفمند می تواند آینده ای با نشاط و توام با سلامت اجتماعی و قهرمان پروری را به همراه داشته باشد.

    سراجی،  ورزش دانش آموزان و فرهنگیان را یکی از مهمترین سیاست های اصلی در نظام آموزش و پرورش عنوان و خاطرنشان کرد: برای دستیابی دانش آموزان به رشد جسمی و فکری، باید سیاستگذاری های لازم برای آنان تبیین شود.

    وی با تاکید بر لزوم توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و عملیاتی کردن مفاد این سند درباره ورزش بیان داشت: در بند ۱۳ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توسعه ورزش دانش آموزان و فرهنگیان و در اولویت قرار گرفتن این مهم تاکید شده است.

    معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان استفاده از ظرفیت های برون سازمانی برای توسعه ورزش مدارس را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: شهرداری ها باید به ورزش دانش آموزان کمک کنند.

    رئیس اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان نیز با بیان نقش ورزش در سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و ایجاد نشاط در آنان بیان داشت: استمرار ورزش های تخصصی و حرفه ای دانش آموزان که از افتخارات فراوان است باید مورد توجه قرار گیرد.

    مجید فاریابی اظهار داشت: انجام فعالیت های ورزشی در مدارس ضرورتی برای تربیت نسلی سالم، تندرست و برخورداری از دانش آموزانی پویا و بانشاط است.

    وی درباره غیبت دانش آموزان برای شرکت در مسابقه های ورزشی خاطر نشان کرد: در این باره باید بر اساس آیین نامه اجرایی واحدهای آموزشی اقدام شود.

    در جلسه شورای ورزش مدارس آموزش و پرورش گیلان سه دستور با عنوان بررسی استعدادهای ورزشی مدارس، مرخصی ورزشی دانش آموزان و فرهنگیان و ساماندهی سالن ها و اماکن ورزشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=53083

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *