×

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان: ۱۷ باشگاه کوهنوردی در گیلان فعال است

  • کد نوشته: 53199
  • ۱۳۹۸-۱۰-۱۱
  • 162 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان با اشاره به فعالیت ۱۷ باشگاه کوهنوردی در استان گفت :باید برای پیشرفت بیش از پیش این ورزش از تمامی ظرفیت ها در هیات کوهنوردی گیلان استفاده شود. به گزارش گیل و دیلم ،مریم بخشی روز سه شنبه در مجمع سالیانه هیات کوهنوردی استان گیلان در رشت اظهار داشت: […]

    مدیرکل ورزش و جوانان گیلان: ۱۷ باشگاه کوهنوردی در گیلان فعال است
  • مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان با اشاره به فعالیت ۱۷ باشگاه کوهنوردی در استان گفت :باید برای پیشرفت بیش از پیش این ورزش از تمامی ظرفیت ها در هیات کوهنوردی گیلان استفاده شود.

    به گزارش گیل و دیلم ،مریم بخشی روز سه شنبه در مجمع سالیانه هیات کوهنوردی استان گیلان در رشت اظهار داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در مسیر رفع مشکلات استفاده تا شاهد پیشرفت روز افزون این رشته ورزشی در گیلان باشیم.

    وی افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی استان گیلان، باید مناطق بکر کوهنوردی را بهتر و بیشتر معرفی کنیم و هیات کوهنوردی گیلان نیز در جذب گردشگر داخلی و حتی خارجی  می تواند نقش بسزایی داشته چون این ظرفیت در گیلان وجود دارد.

    وی ادامه داد: با توجه به حضور چهره های بسیار مستعد در رشته ورزشی کوهنوردی ، انتظار داریم که افراد مجرب و توانمند در بدنه کوهنوردی گیلان بیشتر استفاده شوند و باید این تعامل ایجاد شود که در هر هیاتی از همه نیروهای مجرب و مستعد استفاده کرد.

    مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در ادامه  به علاقمندی اقشار مختلف مردم به رشته کوهنوردی اشاره و خاطرنشان کرد: در این استان اکثر نفرات به طور خصوصی از موهبت کوه استفاده می کنند که جزء آمار سازمان یافته این هیات بشمار نمی ورند وگرنه تعداد افرادی که به صورت تفریحی و برای پرکردن اوقات فراغت از کوه  استفاده می کنند، بسیار زیاد است.

    رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان نیز در این مجمع با اشاره به عملکرد یک سال گذشته این هیات اظهار داشت: تمرکز اصلی این هیات در بخش زیربنایی و زیرساختی صرف شده که با وجود صرف انرژی زیاد، اما این عملکرد کمتر قابل رویت است.

    مصطفی قامتی افزود: البته پیگیری های عمده ما باعث شده تا در چند بخش پیشرفت خوبی را داشته باشیم و همچنین با پیگیری در احداث سالن سنگ نوردی ، هم اینک شاهد پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه هستیم که امیدواریم با اختصاص بودجه مناسب، هرچه زودتر شاهد افتتاح این طرح باشیم.

    وی ادامه داد: همچنین اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای تجهیز دیواره سنگ نوردی مجموعه ورزشی یادگار امام رشت مصوب شده و تفاهم نامه دوسالانه هیات کوهنوردی نیز برای دومین دوره متوالی با هلال احمر گیلان تمدید شده و در بخش جست و جوی نجات نیز، کارگروه گیلان یکی از برترین ها در کشور شناخته شد.

    در ادامه مجمع سالیانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان نیز، تعدادی از اعضای مجمع نظرات، مشکلات و سئوالات خود را مطرح کردند که  در این بین نیز، تعدادی از این اعضاء از عملکرد هیات کوهنوردی گیلان انتقاد داشتند.

    مجمع عمومی سالیانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان با حضور رضا زارعی رئیس فدراسیون ، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و اعضای مجمع این هیات در رشت برگزار شد.

    ۱۷ باشگاه کوهنوردی در گیلان فعال است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=53199

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *