×

کشف و ضبط ۷۱۹ قلم شی تاریخی در گیلان

  • کد نوشته: 53402
  • ۱۳۹۸-۱۰-۲۱
  • 233 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: ۷۱۹ قلم انواع اشیاء تاریخی و ۴۳ دستگاه انواع فلزیاب در ۹ ماهه امسال در استان کشف و ضبط شد. به گزارش گیل و دیلم ، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان  با بیان اینکه ۷۱۹ قلم انواع اشیاء تاریخی و ۴۳ دستگاه انواع […]

    کشف و ضبط ۷۱۹ قلم شی تاریخی در گیلان
  • مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: ۷۱۹ قلم انواع اشیاء تاریخی و ۴۳ دستگاه انواع فلزیاب در ۹ ماهه امسال در استان کشف و ضبط شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان  با بیان اینکه ۷۱۹ قلم انواع اشیاء تاریخی و ۴۳ دستگاه انواع فلزیاب در ۹ ماهه امسال در استان کشف و ضبط شد اظهار کرد: همچنین طی مدت یاد شده ۲۱۶ حفار غیر مجاز نیز دستگیر و تحویل مقامهای قضایی شده اند.

    وی افزود: حدود ۷۹ هزار بازدید و سرکشی طی مدت یادشده از آثار و ابنیه تاریخی انجام شد که نسبت به دوره گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است.
    تشکیل پرونده قضایی علیه مجرمان و متخلفان حوزه میراث فرهنگی  از ۴۴ فقره به ۷۴ فقره رسیده  است .

    امیرانتخابی ضمن تأکید بر جدیت هرچه بیشتر درخصوص حفاظت و حراست از اماکن و آثار تاریخی-فرهنگی استان افزود: حراست و صیانت از میراث ‌فرهنگی و آثار تاریخی مستلزم مشارکت‌ اجتماعی و همراهی و همکاری مستمر مردم است و در همین راستا تلاش می شود با آگاهی‌بخشی، از ظرفیت های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی استفاده شود.

    یک هزار و ۱۴۱ اثر تاریخی از گیلان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=53402

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *