×

کارشناس هواشناسی گیلان: استقرار سامانه سرد و بارشی تا اواسط هفته/ الزامی بودن زنجیر چرخ برای تردد در مناطق کوهستانی

  • کد نوشته: 53589
  • ۱۳۹۸-۱۰-۲۸
  • 220 بازدید
  • ۰
  • کارشناس هواشناسی گیلان گفت: سامانه سرد و بارشی که از دیروز وارد استان شد تا اواسط هفته در استان ماندگار است. به گزارش گیل و دیلم، مازیار غلامی، کارشناس پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی موج جدید سرما که از اواخر وقت دیروز وارد آسمان استان شده است تا […]

    کارشناس هواشناسی گیلان: استقرار سامانه سرد و بارشی تا اواسط هفته/ الزامی بودن زنجیر چرخ برای تردد در مناطق کوهستانی
  • کارشناس هواشناسی گیلان گفت: سامانه سرد و بارشی که از دیروز وارد استان شد تا اواسط هفته در استان ماندگار است.

    به گزارش گیل و دیلم، مازیار غلامی، کارشناس پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی موج جدید سرما که از اواخر وقت دیروز وارد آسمان استان شده است تا روز سه شنبه ماندگار است اظهار کرد: بر این اساس در مناطق جلگه‌ای باران و در مناطق کوهستانی برف می‌بارد.

    وی افزود افزود: کاهش دما، وزش باد، مه صبحگاهی از دیگر پدیده‌های جوی استان در این مدت است.

    کارشناس پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان، از کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا خبر داد و گفت: با توجه به بارش برف و باران جاده‌های استان لغزنده است.

    مازیار غلامی، به رانندگان و مسافران توصیه کرد از سفر به مناطق و محور‌های کوهستانی اجتناب کنند و برای تردد در مناطق کوهستانی به داشتن زنجیر چرخ، تجهیزات گرم و آذوقه مجهز باشند.

    او افزود: با توجه به تداوم بارش باران و پر شدن رودخانه های استان از استقرار در حاشیه رودخانه ها برای جلوگیری از خطر غرق شدگی خودداری شود.

    کارشناس پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان تصریح کرد: دمای کنونی شهر رشت، مرکز گیلان ۷ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۹۳ درصد است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=53589

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *