×

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: برگزاری ۱۳۵ ویژه برنامه دهه فجر در گیلان

  • کد نوشته: 54047
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۲
  • 146 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از اجرای ۱۳۵ عنوان برنامه توسط کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر گیلان خبر داد و گفت: شاهد رشد ۱۱ درصدی برنامه های فرهنگ و هنری در گیلان هستیم. به گزارش گیل و دیلم ، فیروز فاضلی امروز(دوازدهم بهمن ماه) در نشست خبری رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر […]

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: برگزاری ۱۳۵ ویژه برنامه دهه فجر در گیلان
  • مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از اجرای ۱۳۵ عنوان برنامه توسط کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر گیلان خبر داد و گفت: شاهد رشد ۱۱ درصدی برنامه های فرهنگ و هنری در گیلان هستیم.

    به گزارش گیل و دیلم ، فیروز فاضلی امروز(دوازدهم بهمن ماه) در نشست خبری رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر شهرستان رشت که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به حوادث اندوه بار دی ماه به ویژه شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و جان باختن مسافران هواپیمای اوکراینی، اظهار کرد: ویژه برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر امسال با گرامیداشت شهدای دی ماه همراه خواهد بود.

    وی وظیفه خطیر اهالی فرهنگ و هنر و رسانه را شادی آفرینی دانست و افزود: شاد بودن هنر است، اما شاد کردن هنری والاست.

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان فرهنگ را هنر جمع کردن انسان ها گرد هم دانست و تصریح کرد: هر کجا گرد هم جمع شدیم و وحدت داشتیم از حوادث و بحران ها عبور کرده ایم لذا در شرایط امروز نیاز به اتحاد و انسجام و همدلی و همزبانی داریم.

    فاضلی با بیان اینکه نقش رسانه ها ایجاد همدلی و همزبانی در آحاد جامعه است، گفت: انقلاب اسلامی در چهل سالگی خود به کمال و بلوغ رسید و امروز چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیریم.

    وی از اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر در گیلان خبر داد و یادآور شد: برگزاری چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان از دیگر ویژه برنامه های فرهنگی و هنری ایام الله دهه فجر در استان گیلان است.

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، ایجاد دانایی در کودکان و نوجوانان را یک رسالت فرهنگی دانست که با کتاب محقق می شود و تصریح کرد: اگر بین نسل جوان و نوجوان و کتاب پیوند برقرار کنیم، آینده آنان را بیمه کرده ایم لذا جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان اولین گام در این راستاست.

    وی از اجرای ۱۳۵ عنوان برنامه توسط کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر گیلان خبر داد و متذکر شد: این برنامه ها شامل ۲۳ نمایشگاه عکس و تجسمی، ۱۱ نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، ۱۰ جشن انقلاب، ۱۶ تئاتر خیابانی و صحنه ای، شش محفل انس با قرآن، ۱۰ عصری با شعر و خاطره انقلاب و ۹ مسابقه فرهنگی و هنری است.

    فاضلی در ادامه به برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر از ۱۰ لغایت ۲۱ بهمن ماه اشاره کرد و گفت: در این جشنواره آموزشگاه های آزاد هنری شهرستان رشت دستاوردهای یکساله خود را در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت به نمایش می گذارند.

    مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از فعالیت ۱۸ آموزشگاه آزاد هنری موسیقی، هفت آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی و سینمایی و پنج انجمن فرهنگی و هنری در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری دو نمایشگاه عکس خبری و محصولات فرهنگی و کارگاه های یکروزه خوشنویسی و نقاشی از برنامه های جنبی جشنواره مذکور است.

    وی با بیان اینکه امسال ۳۷ مرکز با اجرای ۶۷ برنامه به استقبال پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر می روند، اضافه کرد: شاهد رشد ۱۱ درصدی برنامه های فرهنگ و هنری در گیلان هستیم.

    فاضلی همچنین از برگزاری ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» در حاشیه اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر در گیلان خبر داد و عنوان کرد: فیلم های «منطقه پرواز ممنوع»، «تورنا دو»، «قطار آن شب»، «کاتی و ستاره» و «۲۳ نفر» در سانس صبح برای کودکان و نوجوانان اکران خواهد شد. فیلم های جشنواره فجر نیز در سانس های ۱۶، ۱۸ و ۲۰ در سینما میرزاکوچک اکران خواهد شد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=54047

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *