×

اتفاقات سومین روز برگزاری «جام پهلوان نامجو» در رشت چه بود؟

  • کد نوشته: 54164
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۵
  • 61 بازدید
  • ۰
  • روز سوم و پایانی مسابقات وزنه‌برداری جام فجر یادواره جهان پهلوان محمود نامجو با قهرمانی تیم ملی ایران در رشت به پایان رسید. به گزارش گیل و دیلم به نقل از تسنیم، سومین روز پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر یادواره جهان پهلوان محمود نامجو با معرفی قهرمانان دو وزن ۱۰۹ و بالای ۱۰۹ کیلوگرم […]

    اتفاقات سومین روز برگزاری «جام پهلوان نامجو» در رشت چه بود؟
  • روز سوم و پایانی مسابقات وزنه‌برداری جام فجر یادواره جهان پهلوان محمود نامجو با قهرمانی تیم ملی ایران در رشت به پایان رسید.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از تسنیم، سومین روز پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر یادواره جهان پهلوان محمود نامجو با معرفی قهرمانان دو وزن ۱۰۹ و بالای ۱۰۹ کیلوگرم عصر سه شنبه در سالن ۶ هزار نفره شهدای رشت برگزار شد و به پایان رسید.

    در روز پایانی این رقابت‌ها ۹ وزنه‌بردار در اوزان ۱۰۹ کیلوگرم و +۱۰۹ کیلوگرم به رقابت پرداختند که در وزن ۱۰۹ کیلو در حرکت یک ضرب «علی هاشمی» با مهار وزنه ۱۷۳ کیلویی رتبه نخست را کسب کرد و «امیر حقوقی» از ایران و «جونیور انگادجا» از کامرون دوم و سوم شدند.

    در حرکت دو ضرب و مجموع باز هم علی هاشمی با بلند کردن وزنه‌های ۲۱۵ و مجموع ۳۸۸ کیلوگرم به نشان طلا رسید و امیر حقوقی از ایران و «سلوان العیفوری» از عراق در دو ضرب و مجموع نقره و برنز گرفتند و جونیور انگادجا از کامرون چهارم شد.

    در وزن بالای ۱۰۹ کیلویی و آخرین دسته این رقابت‌ها علی داودی با ترقی رکوردهای یک ضرب و دوضرب خود، مقام قهرمانی دسته سنگین وزن را کسب و به ۳ مدال طلا رسید و سیمون مارتیروسیان از ارمنستان موفق به کسب ۳ مدال نقره شد و اریک تولفسن از نروژ نیز ۳ مدال برنز این دسته را تصاحب کرد.

    علی داودی در یک ضرب ۲۰۱ کیلو و در دو ضرب ۲۴۰ کیلو و در مجموع ۴۴۱ کیلوگرم را بالای سر خود برد تا با این نتایج روز پایانی به کام ایرانی‌ها باشد.

    در پایان این رقابت‌ها تیم ملی وزنه‌برداری ایران که با ۷ ورزشکار در این دوره از مسابقات حضور یافته بود با کسب ۱۰ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز و مجموع ۴۶۶ امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های عراق با ۲۴۵ امتیاز و اندونزی با ۲۴۱ امتیاز به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

    در مراسم پایانی این رقابت‌ها سعید سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری، ارسلان زارع استاندار گیلان و مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان حضور داشتند و به نسبت روز نخست و دوم حضور تماشاگران بیشتر و پرشورتر بود.

    در پنجمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری بین‌المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو، ۳۴ وزنه‌بردار از ایران، ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه با هم به رقابت پرداختند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=54164

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *