×

شعبات ویژه‌ای در گیلان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شد

  • کد نوشته: 54261
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۸
  • 70 بازدید
  • ۰
  • معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از تشکیل شعبات ویژه‌ای در سراسر این استان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی خبر داد و گفت: تاکنون پرونده‌ای در این مورد در گیلان تشکیل نشده است.  به گزارش گیل و دیلم ،احمد آقایی در گفت‌وگویی، با تأکید بر اینکه اگر داوطلبان انتخاباتی به تذکرات قانونی […]

    شعبات ویژه‌ای در گیلان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از تشکیل شعبات ویژه‌ای در سراسر این استان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی خبر داد و گفت: تاکنون پرونده‌ای در این مورد در گیلان تشکیل نشده است. 

    به گزارش گیل و دیلم ،احمد آقایی در گفت‌وگویی، با تأکید بر اینکه اگر داوطلبان انتخاباتی به تذکرات قانونی داده شده توجه نکنند دستگاه قضایی با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد اظهار داشت: به دستور رئیس کل دادگستری گیلان شعبات ویژه‌ای در سرتاسر این استان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده است.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تشکیل شعبات ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی نامزدها در دادسراها و دادگاه‌های استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری و در بخش رسیدگی و مقابله دو رسالت دارد و بر اساس مفاد قانونی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

    آقایی رسالت دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری را بر اساس ماده ۶۷ قانون جرایم انتخاباتی مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حوزه رسیدگی و مقابله نیز دستگاه‌ قضایی طبق ماده ۱۷ قانون جرایم انتخاباتی شعبات ویژه‌ای را تشکیل می‌دهد و در همین راستا به صورت فوق‌العاده به این پرونده رسیدگی می‌کند.

    وی با بیان اینکه قانونگذار در تبصره ماده ۶۷ به نامزدها انتخاباتی اعتماد داشته و داوطلبان طبق آن مصونیت از تعقیب دارند خاطرنشان کرد: انتظار داریم داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی در سراسر گیلان فعلاً در مرحله تبلیغات از این فرصت قانونی استفاده کنند و از این حس اعتمادی که قانونگذار به آنان دارد بهره کافی را ببرند.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه داوطلبان انتخاباتی باید به معرفی توانمندی‌ها و استعدادهای خود اقدام کنند اظهار داشت: در همین راستان دادستان‌ها و رؤسای دادگستری در میعادگاه‌های نماز جمعه به تبیین بایدها و نبایدهای انتخاباتی پرداخته و در جهت تنویر افکار مردم تلاش می‌کنند.

    آقایی فضای حاکم بر استان گیلان در آستانه برگزاری انتخابات مجلس را فضایی آرام خواند و با بیان اینکه داوطلبان توسط مرجع صلاحیت‌دار قانونی یعنی ناظران و شورای نگهبان به مردم معرفی شده‌اند افزود: در حال حاضر شور و نشاط انتخاباتی بر مردم استان حاکم است و آنان در حال بررسی کاندیداها و افراد اصلح هستند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=54261

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *