×

شالیزارهای لاهیجان آماده کشت می شوند

  • کد نوشته: 55231
  • ۱۳۹۸-۱۲-۲۲
  • 124 بازدید
  • ۰
  • شالیکاران لاهیجانی با شخم ۱۱هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار ، این اراضی را برای فصل نشاکاری و کشت در فصل بهار آماده می کنند. به گزارش گیل و دیلم ،مدیرجهادکشاورزی شهرستان لاهیجان روز پنجشنبه در این باره گفت: تاکنون از ۲۳هزار و ۸۱۸هکتار اراضی شالیزاری شهرستان ۴۷درصد آن شخم زمستانه زده شده است و کشاورزان […]

    شالیزارهای لاهیجان آماده کشت می شوند
  • شالیکاران لاهیجانی با شخم ۱۱هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار ، این اراضی را برای فصل نشاکاری و کشت در فصل بهار آماده می کنند.

    به گزارش گیل و دیلم ،مدیرجهادکشاورزی شهرستان لاهیجان روز پنجشنبه در این باره گفت: تاکنون از ۲۳هزار و ۸۱۸هکتار اراضی شالیزاری شهرستان ۴۷درصد آن شخم زمستانه زده شده است و کشاورزان با استفاده از آب های فراوان سطحی در مزارع خود مشغول به انجام شخم بقیه اراضیهستند.

    گودرز کمالپور اظهار داشت: میانگین شخم زمستانه اراضی کشاورزی در سطح استان نیز تاکنون ۵۰درصد بوده است .

    وی افزود: تاکنون هیچ مشکلی برای آماده کردن اراضی کشاورزی برای نشاء کاری و شروع کشت در فصل جدید کشاورزی  وجود ندارد و ذخیره آب و آب های سطحی بر اثر بارش باران  به اندازه کافی وجود دارد که از شالیکاران می خواهیم تا پایان سال از آب های موجود برای شخم اراضی کشاورزی استفاده کنند.

    کمالپور در ادامه خاطرنشان کرد: از سهمیه ۱۵۰ تن بذر اصلاح شده هاشمی شهرستان لاهیجان  ۱۰۰ تن آن تاکنون بین شالیکاران توزیع شده و بقیه نیز در حال توزیع  است .

    وی یادآورشد: توزیع این بذرها  با قیمت کیلوگرمی ۱۲۳ هزار ریال در بسته های ۲۰ و ۲۵کیلوگرمی از اواخر بهمن ماه شروع و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.  

    شهرستان لاهیجان پس از رشت بیشترین اراضی شالیزاری استان گیلان را به خود اختصاص داده است و ۱۰درصد برنج استان گیلان در این شهرستان تولید و عرضه می شود.

    ۲۸ هزار خانوار بهره بردار لاهیجانی در بخش شالیکاری اشتغال دارند و این شهرستان بیشترین شبکه آبیاری از سد سفیدرود در بین شهرستان های گیلان را دارد 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=55231

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *