×

اختصاصی گیل و دیلم ؛ نقش معاون پشتیبانی علوم پزشکی گیلان در بحران اخیر چیست؟! آیا همه ی اقلام و تجهیزات بیمارستان ها باید توسط مردم ، سپاه، بسیج، نیروهای جهادی و سمن ها تهیه شود!؟

  • کد نوشته: 55234
  • ۱۳۹۸-۱۲-۲۳
  • 64 بازدید
  • ۰
  • نقش معاون پشتیبانی علوم پزشکی گیلان در بحران اخیر چیست؟ به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم  ، با توجه به پیام های متعدد کارکنان و پرسنل بیمارستان های مراکز شهرستان ها علی الخصوص کلانشهر رشت و اظهار گلایه نسبت به ضعف مدیریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در راس آن معاونت پشتیبانی این دانشگاه […]

    اختصاصی گیل و دیلم ؛ نقش معاون پشتیبانی علوم پزشکی گیلان در بحران اخیر چیست؟! آیا همه ی اقلام و تجهیزات بیمارستان ها باید توسط مردم ، سپاه، بسیج، نیروهای جهادی و سمن ها تهیه شود!؟
  • نقش معاون پشتیبانی علوم پزشکی گیلان در بحران اخیر چیست؟

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم  ، با توجه به پیام های متعدد کارکنان و پرسنل بیمارستان های مراکز شهرستان ها علی الخصوص کلانشهر رشت و اظهار گلایه نسبت به ضعف مدیریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در راس آن معاونت پشتیبانی این دانشگاه ! ، متاسفانه تاکنون علاوه بر همه ی تلاش های صورت گرفته و انعکاس مشکلات کادر درمانی ایثارگر بیمارستان های درگیر با بیماران مبتلا به ویروس کرونا ! هیچگونه تغییر مثبت و رو به امیدواری! در فرآیند توزیع عادلانه ی اقلام و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز بیمارستان های دولتی مشاهده نگردیده است .

    این در حالیست که نقش پررنگ معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  که مسئولیت این کار را بر عهده دارد ، نادیده گرفته شده یا به محاق فراموشی سپرده شده است .

    با این حال شنیده شده است که رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور احکام انشایی که جایگاه قانونی ندارد مسئولیتهای شخصی اش را به دیگران واگذار کرده و این دانشگاه از تعدد مراجع تصمیم گیری ناشی از سوء مدیریت رنج می برد. از طرف دیگر اختیارات معاونت درمان کاملا محدود بوده و عملا در این حیطه ایفای نقشی نمی نماید تا برخی دیگر با اخذ ابلاغ های انشایی … مرجع تصمیم گیری های درمانی باشند.

    هنوز مشخص نیست مرجع رسیدگی به اعتبارات دریافتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کدام ارگان نظارتی است !؟ و آیا بازرسی استانداری گیلان و سازمان بازرسی کل کشور نظارتی بر روند هزینه کرد این دانشگاه از اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی اخذ شده داشته یا خواهند داشت !؟

    متاسفانه عواقب و یا تصمیمات دکتر سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سپردن چندین مسئولیت متعدد به افراد یا نهادن چنین مسئولیت سنگینی همچون معاونت پشتیبانی بر عهده ی صدیق نژاد و حمایت عجیبش از عملکرد مدیران مجموعه ی خود در همین بحران کرونا و ایام ابتدایی درگیری مردم استان گیلان با این ویروس وارداتی بروز و ظهور یافته و قطعا با توجه به ضعف مجموعه ی عملکردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و ادامه ی این روند آسیب جبران ناپذیری به مردم و جامعه ی پزشکی وارد خواهد آورد .

    لازم به ذکر است  این احکام انشایی قطعا جایگاه های قانونی را دور زده و عده ای در این شرایط که بسیاری از مردم عزیزانشان را از دست داده اند صرفا بدنبال بالا کشیدن خود از جایگاه کنونی شان یا کسب امتیاز و مقام در موقعیت های به مراتب بهتری هستند .

    بنظر می رسد ورود استانداری گیلان به وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید توسط شخص استاندار صورت پذیرد تا هر چه سریعتر به بهبود اوضاع آشفته ی بهداشتی و درمانی در استان گیلان عملکرد مسئولین دولتی در قبال وظایفی  که برعهده دارند نمود بیشتری یابد .

    شاید شخص رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید پاسخ دهد که آیا صرفا مردم و گروه های جهادی از سپاه و بسیج و انجمن ها و سمن ها باید با ایجاد و تشکیل کمپین های سراسری نسبت به تهیه و تامین اقلام و تجهیزات بهداشتی و درمانی کادر پزشکی و پرسنل بیمارستان های دولتی در سراسر استان گیلان اقدام نموده و در صحنه حاضر باشند !؟ در این صورت پس نقش معاونت پشتیبانی این سازمان دولتی در این موقعیت خطیر و حساس کنونی چیست؟

    آیا سالاری علوم پزشکی ! همچون سالاریِ سابق ! در استانداری گیلان و تامین اجتماعی کشور ! نصیحت پذیر خواهد بود !؟ یا ورود زارع استاندار فعلی تنها راهی است که می تواند شاید نجات دانشگاه علوم پزشکی را در پی داشته باشد!؟

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=55234

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *