×

تکمیل ۴۵ درصد ظرفیت اقامتی، گردشگری گیلان

  • کد نوشته: 57410
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۵
  • 99 بازدید
  • ۰
  • معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: با آغاز تعطیلات عید فطر و بازگشایی تاسیسات اقامتی تا کنون ۴۵ درصد ظرفیت این اماکن توسط گردشگران تکمیل شده است. به گزارش گیل و دیلم ،حمیدرضا آذرپور روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: تاسیسات گردشگری استان بدلیل پیشگیری از شیوع کرونا […]

    تکمیل ۴۵ درصد ظرفیت اقامتی، گردشگری گیلان
  • معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: با آغاز تعطیلات عید فطر و بازگشایی تاسیسات اقامتی تا کنون ۴۵ درصد ظرفیت این اماکن توسط گردشگران تکمیل شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ،حمیدرضا آذرپور روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: تاسیسات گردشگری استان بدلیل پیشگیری از شیوع کرونا ازمیزان پذیرش کاسته اند و فاصله گذاری را رعایت می کنند.

    وی اظهار داشت : بازرسان و روسای اداره های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان های استان در حال نظارت هستند و در صورت مشاهده عملکردی خلاف دستورالعمل ابلاغی، آن واحد گردشگری را پلمب خواهند کرد.

    وی یادآور شد: تاسیسات گردشگری و اقامتی استان پس از گذران چندین ماه تعطیلات کرونایی، طی عید فطر پذیرای گردشگران شده اند و دستورالعملی ویژه به آنان ابلاغ شده است.

    وی با تاکید بر اینکه حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است، افزود: باتوجه به تعطیلات عید سعید فطر و افزایش حجم سفرها، پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات اقامتی و گردشگری با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و مدیریت هوشمند این سفرها انجام شده‌ است.

    آذرپور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ۱۱ بندی تاسیسات گردشگری گفت: در این دستورالعمل بر لزوم آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و رعایت دستورالعمل سفرهای هوشمند و پروتکل های بهداشتی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و بخشنامه های ابلاغی ستاد ملی کرونا تاکید شده است.  

    این مسئول اظهار داشت: حفظ سلامتی گردشگران از اولویت های اصلی است و رعایت و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا امری ضروری می باشد.

    وی ادامه داد: بر همین اساس نظارت، بازدیدهای میدانی و کنترل مرتب بیش از همیشه مورد اهتمام است.

    وی اضافه کرد: واحدهای پذیرایی، گردشگری نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند از روز گذشته همزمان با اتمام ماه مبارک رمضان مجاز به بازگشایی، ادامه فعالیت و ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران شدند.

     استان گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=57410

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *