×

قاضی که انگشتر طلا در دست و محاسن خود را تیغ می زند صلاحیت امر قضا ندارد

  • کد نوشته: 58535
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۱
  • 201 بازدید
  • ۰
  • امام جمعه آستانه اشرفیه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع برگزارشد گفت: قاضی که انگشتر طلا در دست و محاسن خود را تیغ می زند صلاحیت برای امر قضا ندارد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از جلال شرق ، حجت الاسلام و المسلمین طیبی در خطبه اول پس از […]

    قاضی که انگشتر طلا در دست و محاسن خود را تیغ می زند صلاحیت امر قضا ندارد
  • امام جمعه آستانه اشرفیه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع برگزارشد گفت: قاضی که انگشتر طلا در دست و محاسن خود را تیغ می زند صلاحیت برای امر قضا ندارد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از جلال شرق ، حجت الاسلام و المسلمین طیبی در خطبه اول پس از امر به رعایت تقوا و پرهیزگاری و توصیه به دوری از گناه ،، در ادامه مباحث هفته‌های قبل در موضوع مهدویت، به دوران پس از ظهور امام عصر علیه السلام اشاره کرد و یکی از ویژگی های آن دوره را برپایی عدالت به معنای واقعی آن در جامعه بشری دانست همان عدالتی که به فرموده مقام معظم رهبری بعد از انقلاب در آن توفیقی نداشتیم .

    ایشان عدالت را گمشده جامعه بشری دانست و اساسی‌ترین امر برای حاکمیت عدالت را ، حاکمیت سیستم سالم قضایی اعلام کرد و افزود: در دوران امام زمان علیه السلام عدالت آنگونه گسترش می‌یابد که اموات هم آرزوی بازگشت به دنیا و بهره مندی از آن فضا را دارند.

    خطیب نماز جمعه خاطر نشان کرد :کسی که حاکم بر جامعه است در کنار کارگزاران و قوانین عادلانه و نظام حاکمیت مبتنی بر عدل می تواند عدالت را اجرا کند.

    در زمان ظهور امام عصر علیه السلام خود آن حضرت و یاران ویژه ایشان خود را ملزم به تعهداتی می کنند که زندگی عادی و ساده داشته باشند و تلاش نمایند تا عدالت را در جامعه حاکم کرده‌ و برای خود و اطرافیان خود امتیازات ویژه ای قائل نباشند.

    ایشان ضمن اظهار تاسف از اینکه کسانی برای خود مصونیت قضایی قائل هستند گفت : نظام حاکم در دوران امام زمان علیه السلام نظامی همراه با عدالت است و مسئولیت ها بر اساس سفارش و روابط واگذار نمی گردد بلکه هر کس بر اساس صلاحیت خود به پست و مقام خواهد رسید .

    خطیب جمعه آستانه اشرفیه ضمن اشاره به وضعیت قضایی حاکم در دنیا و تشکر از زحمات کارکنان قوه قضائیه، این قوه را مایه امید مردم دانست و گفت: متاسفانه آسیب هایی در دستگاه قضایی ما وجود دارد و قوانین ما عمدتا قوانینی برگرفته از قوانین کشورهای اروپایی است و بسیاری از قوانین موجود متعلق به سالیان گذشته است که باید در این زمینه تجدیدنظر گردد .

    امام جمعه آستانه اشرفیه افزود: بخش عمده ای از قضات متشکل از افراد متعهد است ولی در کنار آنها عده انگشت شماری هستند که پایبند نیستند آن قاضی که انگشتر طلا در دست می کند و یا محاسن خود را تیغ می زند صلاحیت لازم را برای امر قضا ندارد.

    وی ضمن گله مندی از وضعیت موجود در قوه قضائیه گفت: این که قاضی را ملزم کنند تا تعداد خاصی پرونده را حتماً تا زمان مشخصی بررسی کند موجب کاهش دقت در دادرسی می گردد .

    استاد حوزه علمیه  و دانشگاه افزود: با ورود آیت الله رئیسی در قوه قضاییه بارقه‌های امید در دل مردم روشن گردید و تلاش هایشان برای مردم بسیار مطلوب و شیرین است.

    امام جمعه آستانه اشرفیه در خطبه دوم پس از امر به رعایت تقوا و پرهیزگاری یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را گرامیداشت و از زحمات کارکنان دادگستری آستانه اشرفیه تشکر نموده و عملکرد آنان را موجب رضایت نسبی مردم دانست.

    خطیب نماز جمعه  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار مهدی خوش سیرت مقام ایشان را گرامی داشته و بر آزادی زندانیان غیرعمد تاکید نمود .

    حجت الاسلام طیبی به مواضع اخیر آژانس انرژی اتمی و محکومیت ایران توسط آنان پرداخت و گفت: در برجام عبرت هایی برای مردم و مسئولین است و مسئولین ماکه به دشمن اعتماد کردند بدانند که دشمنی استکبار تمام شدنی نیست و آنها جز به نابودی نظام اسلامی راضی نمی شوند.

    وی اروپاییان را در دنباله‌روی آمریکا دانست و گفت : اروپاییان نسخه بدل آمریکا و روی دیگر سکه آمریکا هستند لذا نباید مسئولین ما به آنان اعتماد کنند. ایشان از مسئولین خواست که گامهای اساسی را بردارند و با گفتمان مقاومت به مقابله با دشمن بروند چرا که دشمن زبانی جز مقاومت را نمی فهمد .

    امام جمعه آستانه اشرفیه از مجلس شورای اسلامی خواست که با قوانین بازدارنده دولت را مکلف کند تا با گام های اساسی مانع از خدشه دار شدن حیثیت کشور شوند.

    ایشان به وضعیت نابسامان سکه و ارز اشاره کرد و از دولت خواست تا اقدام جدی داشته باشد. وی افزود :وضعیت موجود نگران کننده است و مردم تحمل گرانی هر روزه را ندارند.

    امام جمعه آستانه اشرفیه ماجرا جویی آمریکا در حمله به حشدالشعبی عراق را محکوم کرد.

    گفتنی است قبل از خطبه ها  عباس پارسا منش رئیس دادگستری  آستانه اشرفیه درباره عملکرد حوزه قضائی و اقدمات انجام شده طی یک سال گذشته   و بعد از اقامه نماز جمعه یونس محمودی  فرماندار  آستانه اشرفیه در خصوص برنامه ها و اقدمات حوزه شورای مبارزه با مواد مخدر  مطالبی را به سمع نمازگزاران رساندند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=58535

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *