×

تولید ۸۵ درصد فندق کشور در استان گیلان

  • کد نوشته: 59050
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۶
  • 76 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۸۵ درصدی فندق کشور در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پیش‌بینی ما تولید ۲۱ هزار تن فندق است. به گزارش گیل و دیلم، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان یکی از بهترین مناطق کشور برای […]

    تولید ۸۵ درصد فندق کشور در استان گیلان
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۸۵ درصدی فندق کشور در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پیش‌بینی ما تولید ۲۱ هزار تن فندق است.

    به گزارش گیل و دیلم، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان یکی از بهترین مناطق کشور برای کشت انواع محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: گیلان دارای آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز است که سبب می‌شود انواع محصولات کشاورزی در اکثر نقاط استان کاشت و برداشت شوند.

    وی با اشاره به آغاز برداشت فندق در باغات استان گیلان گفت: بر اساس آمار، برداشت فندق نوبرانه از ۱۲ هزار و ۸۸۸ هکتار از باغ های پایین‌ دست اشکورات شروع شده و در چند روز آینده در دیگر نقاط استان هم آغاز می‌شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از تولید ۸۵ درصدی فندق کشور در گیلان خبر داد و بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پیش‌بینی ما، تولید ۲۱ هزار تن فندق توسط ۵۹ هزار نفر و غالب ۵۰ خانوار گیلانی است.

    درجانی رودسر را قطب تولید فندق در گیلان معرفی کرد و افزود: در شهرستان های رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا فندق کشت شده ولی رودسر با در اختیار داشتن بیش از ۶۸ درصد باغ های فندق گیلان و تولید سالانه بیش از ۱۸ هزار تن معادل ۷۹ درصد تولید این محصول، قطب تولید فندق در گیلان هستند.

    وی با اعلام خواص درمانی فندق برای انسان گفت: متخصصان تغذیه مصرف فندق را برای تقویت حافظه و درمان بیماری‌های گوارشی موثر می‌دانند زیرا فندق سرشار از پروتئین، چربی مفید، کلسیم، فسفر و پتاسیم است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=59050

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *