×

دولت هیچگونه حمایتی از بخش خصوصی در زمینه بیماری کرونا نداشت | بخش خصوصی رقیب دانشگاه علوم پزشکی نیست | اگر کمک نهاد هایی مانند شهرداری ، فرمانداری ، نیروی انتظامی ، سپاه و بسیج نبود شاید در دوران کرونا واقعا به مشکل برمیخوردیم

  • کد نوشته: 59341
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۵
  • 189 بازدید
  • ۰
  • نشست خبری رییس بیمارستان میلاد لاهیجان با اصحاب رسانه و به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار گردید . به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،دکتر سعید صباحی رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد لاهیجان با بیان اینکه بخش خصوصی رقیب دانشگاه علوم پزشکی نیست افزود: کرونا به صورت رسمی از تاریخ ۳۰ بهمن […]

    دولت هیچگونه حمایتی از بخش خصوصی در زمینه بیماری کرونا نداشت | بخش خصوصی رقیب دانشگاه علوم پزشکی نیست |  اگر کمک نهاد هایی مانند شهرداری ، فرمانداری ، نیروی انتظامی ، سپاه و بسیج نبود شاید در دوران کرونا واقعا به مشکل برمیخوردیم
  • نشست خبری رییس بیمارستان میلاد لاهیجان با اصحاب رسانه و به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار گردید .

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،دکتر سعید صباحی رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد لاهیجان با بیان اینکه بخش خصوصی رقیب دانشگاه علوم پزشکی نیست افزود: کرونا به صورت رسمی از تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ پا به کشور گذاشت که ما در همان روزهای اول ، اولین شهید خدمت را فدای درمان کشور کردیم . خانم شهیده نرجس خانعلی زاده که یاد ایشان همیشه با ما هست و متاسفانه نمی دانستیم که کرونا مدست هاست وجود دارد چرا که ما بیمارانی داشتیم با تابلوی کرونا و مریض می آمد ، بعد از دو سه روز ریه کاملا سفید بود . ما بررسی می کردیم از نظر آنفولانزا منفی در می آمد .
    اما بعد که رتروگرید کردیم دریافتیم که متاسفانه همه ی آنان بر اثر ابتلا به کرونا در گذشته بودند . بدون اینکه اطلاع داشته باشیم و بدون حفاظت شخصی و بسیاری از کادر درمان ما بخاطر ناشناخته بودن این ویروس دچار اکسپوژر شدند.

    فکر می کنم هزینه ی بسیار سنگینی را برای تجهیزات حفاظت شخصی مانند گان ، ماسک ، لباس های ایزوله انجام دادیم و تمام توان مان را به کار بردیم تا کادر درمان مان آسیب نبیند .
    با توجه به اینکه دولت هیچگونه حمایتی از بخش خصوصی در زمینه بیماری کرونا نداشت ، خیلی از بیمارستان های خصوصی از پذیرفتن بیماران کرونای سرباز زدند اما ما در بیمارستان میلاد چون رسالت مان رسالت انسانی است و صرف نظر از اینکه این بیماری برایمان سود خواهد داشت یا ضرر تا اردیبهشت ماه ، در را برای تمام بیماران کرونایی باز کردیم و افتخار ما این است که بسیاری از بیماران با حال خوب ترخیص شدند که البته تعدادی هم فوتی داشتیم که واقعا حال مساعدی نداشتند .

    از زمانی که بیماری فروکش کرده و شرایط استیبل شد و با توجه به حجم زیاد عمل هایی که ما در بیمارستان داشتیم و همگی شان پشت نوبت بودند فعلا تصمیم بر این شد که از پذیرفتن بیماران کرونایی خودداری کنیم چون فعلا بخش های دولتی توانایی پاسخگویی به بیماران را دارند اما اگر ببینیم که بخش دولتی نمی تواند جوابگوی بیماران شود، بخش پنجم بیمارستان و آی سی یو در حال راه اندازی این بخش را در اختیار بیماران کرونایی قرار می دهیم .

    حدود ۱۵۰ – ۱۶۰ بیمار کرونایی را پذیرش دادیم که از این تعداد حدود ۲۵ الی ۳۰ فوتی داشتیم .

    وی در پاسخ به سوالی در خصوص واقعیت خبر پذیرش بیماران سفارشی توسط بیمارستان میلاد گفت: ما در بخش بیمارستان و در اوج کرونا ۲۵ تخت را برای بیماران کرونایی و ۸ تخت آی سی یو را در اختیار آنان قرار داده بودیم و اینکه اگر بخواهیم برای پذیرش برخی بیماران توصیه بپذیریم من چنین اخلاقی ندارم و حتی در بسیاری از مواقع تخت بیماران معمولی که رو به بهبودی بودند را نیز برای بیماران کرونایی در نظر می گرفتیم .

    وی در خصوص تفاوت و تمایز تجهیزات بیمارستان میلاد لاهیجان با توجه به موقعیت جغرافیایی اظهار داشت ، واحد سی تی اسکن ۱۶ اسلایس بیمارستان میلاد افتتاح گردیده و در دوران کرونا بسیار به ما کمک کرد تا بیماران کرونایی را با انجام سی تی اسکن شناسایی کنیم .
    در حال حاضر ۸ تخت آی سی یو داریم که فکر نمیکنم بیمارستان مشابهی در این منطقه داشته باشیم که دارای ۸ تخت آی سی یو باشد .
    ۸ تخت آی سی یو دیگر نیز در حال تجهیز است و تعداد تخت های بیمارستان نیز در مجموع ۱۲۰ تخت است .

    اما در فاز اولیه ۶۰ تخت را فعال کردیم ک ان شاء الله به زودی از ۶۰ تخت باقیمانده را نیز بهره برداری خواهد شد .

    از طرف دیگر زیر ساخت واحد آنژیوگرافی ما آماده است و ان شاء الله اگر بانکی که با آن کار می کنیم و نقدینگی وارد بیمارستان شود ، تمام هدف ما این است که آنژیوگرافی را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم .

    کلینیک فیزیوتراپی ، شنوایی سنجی و بینایی سنجی ما نیز در این مرکز فعال است .

    در واقع پکیج مناسبی که یک بیمارستان خصوصی درجه یک باید داشته باشد ما در این بیمارستان دارا هستیم و زیر ساخت های آن فراهم است .

    ما در این مرکز پی سی آر را انجام می دادیم و با نظارت شبکه بعد از حدودا دو هفته جواب پی سی آر ما اماده می شد و اتفاقا یک بحثی که ما خصوص خانم نرجس خانعلیزاده داشتیم و ب دروغ گفته می شد که ما پنهان کاری می کنیم و نمیخواهیم اعلام کنیم حقیقت ماجرا این است که پی سی آر پس از دو هفته مشخص می شود و ما نیز جواب قطعی در این مورد نداشتیم که کرونا بوده یا آنفولانزا که بلافاصله بعد از اینکه جواب کرونای ایشان مثبت در آمد بنده خودم به همکارانم و عزیزان جامعه ی پرستاری اطلاع دادم .

    یک بیمارستان در جوارمان بود که از روز اول پذیرش بیمار کرونایی نداشت و ما هم که بیماران کرونایی را قبول کردیم با یک افت درآمدی بسیار شدیدی قرار گرفتیم ،چرا که بیمارستان میلاد ، بیمارستانی خصوصی و خودگردان است و کسی نیز قرار نیست به ما کمک کند . اما خب با توجه به اطلاع رسانی پزشکان عزیز و همکاران ما بنظر می رسد ترس مردم از کرونا در بیمارستان ما ریخته شده است .

    البته من همینجا گلایه ای از دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارم .
    دوستان بودجه ای گرفتند که قرار بر این بوده آن را برای بیمارستان های خصوصی که بیماران کرونایی پذیرش کرده اند در نظر گرفته شود .
    لیست بیماران بستری شده ی ما و لیست هزینه هایمان را گرفتند و قرار شد مساعدتی کنند در خصوص تجهیز وسایل حفاظتی و بهداشتی که تاکنون حتی یک ریال هم به حساب ما ریخته نشده است .

    اگر کمک یکسری از نهاد هایی مانند شهرداری ، فرمانداری ، نیروی انتظامی ، سپاه و بسیج نبود شاید در دوران کرونا واقعا به مشکل برمیخوردیم .

    این اقدام موجب شد تا ما در آینده هم برای پذیرش بیماران کرونایی بسیار سختگیری کنیم . به این علت که هم از لحاظ هزینه نمی توانیم و هم در بدترین شرایطی که کادر درمان ما قرار داشتند ، با وعده قرار داد یکساله و استخدام همه را از بخش خصوصی به بخش دولتی کشاندند و تاکنون هم تعیین و تکلیف نکرده اند .

    خدا را شکر از دی ماه ۹۷ که بنده روی کار آمدم تا این تاریخ هیچگونه حقوق عقب مانده ای در این بیمارستان نداریم و سر ماه حقوق ها و بسیاری از سنوات پرداخت شده و ساعات کاری پرسنل نیز مرتب است .

    مشکلات بیمارستان ما عمدتا نقدینگی است . ما در این زمینه از بانک رفاه و بانک شهر در ین شرایط سخت تقاضای همکاری بیشتر داریم که انصافا بانک رفاه ، اقساط ما را در شرایط بحرانی به تعویق انداخته و بسیار به این بیمارستان کمک کردند و جا دارد از همین جا از سرپرست شعب بانک رفاه گیلان نیز تقدیر و تشکر کنم .





    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=59341

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *