×

ساختمان شیلات کیاشهر به موزه تبدیل می‌شود

  • کد نوشته: 59478
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۹
  • 201 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی کشور گفت: مجموعه ساختمان های قدیمی شیلات کیاشهر به شهر موزه تبدیل می شود. به گزارش گیل و دیلم، سید محمد مجابی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی کشور در بازدید از مجموعه ساختمان های قدیمی شیلات کیاشهر گفت : این مجموعه که بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد ، قدیمی ترین مجموعه شیلاتی کشور است که تاکنون ۱۳ […]

    ساختمان شیلات کیاشهر به موزه تبدیل می‌شود
  • مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی کشور گفت: مجموعه ساختمان های قدیمی شیلات کیاشهر به شهر موزه تبدیل می شود.

    به گزارش گیل و دیلم، سید محمد مجابی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی کشور در بازدید از مجموعه ساختمان های قدیمی شیلات کیاشهر گفت : این مجموعه که بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد ، قدیمی ترین مجموعه شیلاتی کشور است که تاکنون ۱۳ بنای آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و برای ۵ ساختمان دیگر پرونده ثبتی آماده شده است.

    مجابی افزود : این مجموعه در گذشته مهم ترین مرکز صید و فرآوری خاویار در حاشیه دریای خزر بود که مدتها بدون استفاده مانده بود.

    وی گفت: مجموعه ساختمان های شیلات کیاشهر با هدف حفظ و حراست از این میراث گرانبها در گسترش ، پرورش ، فرآوری و صادرات خاویار از گیلان ، در چند مرحله به مرکز آموزش ، پژوهش و تفریحی تبدیل خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی کشور افزود : در حال حاضر مطالعات اجرایی این طرح آغاز شده و پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال کار اجرایی این طرح آغاز شود.

    مجابی گفت : در راه اندازی این شهر موزه ، وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، سازمان شیلات کشور، سازمان برنامه و بودجه و استانداری گیلان مشارکت خواهند کرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=59478

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *