×

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان مطرح کرد: نیازمند تخصیص ردیف ویژه مدیریت بحران در بودجه سال ۱۴۰۰ هستیم

  • کد نوشته: 65208
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۳
  • 107 بازدید
  • ۰
  • مرادی لزوم تخصیص اعتبارات جهت جبران خسارت‌های وارده به گیلان در سال‌های ۹۷.۹۸ و ۹۹ را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیازمند تخصیص یک ردیف مختص مدیریت بحران در بودجه سال ۱۴۰۰هستیم. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از شبستان، «امیر مرادی» با بیان اینکه مدیریت بحران به یک ردیف اعتباری ویژه […]

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان مطرح کرد:  نیازمند تخصیص ردیف ویژه مدیریت بحران در بودجه سال ۱۴۰۰ هستیم
  • مرادی لزوم تخصیص اعتبارات جهت جبران خسارت‌های وارده به گیلان در سال‌های ۹۷.۹۸ و ۹۹ را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیازمند تخصیص یک ردیف مختص مدیریت بحران در بودجه سال ۱۴۰۰هستیم.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از شبستان، «امیر مرادی» با بیان اینکه مدیریت بحران به یک ردیف اعتباری ویژه در بودجه سال ۱۴۰۰ نیازمند است اظهار داشت: پیگیری‌ها و رایزنی‌های زیادی برای تخصیص اعتبارات جهت جبران خسارت‌های وارده به گیلان در سال‌های ۹۷.۹۸ و ۹۹ انجام شده و همچنان ادامه دارد.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان رایزنی با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به اتفاق نمایندگان گیلان در مجلس برای تخصیص اعتبارات خسارت‌های وارده به استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوعات پیرامون مدیریت بحران امیدواریم اعتبارات این بخش به نحو مطلوبی تنظیم و تخصیص داده شود.

    مرادی پیگیری برای تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای جبران خسارت‌های سیل غرب گیلان را از جمله اقدامات در دستور کار مدیریت بحران استانداری خواند و ابراز داشت: بدون شک با استقرار و با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی مانند سامانه هشدار وقوع سیل می‌توان جلوی بروز بسیاری از حوادث را گرفت و یا شدت آن را کم کرد.

    وی بسترسازی برای ایجاد سامانه‌هایی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه‌ای نظیر سیلاب، رانش، لغزش زمین و حریق عرصه‌های طبیعی را از جمله نیازمندی‌های استان گیلان دانست و یادآور شد: اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان برای استقرار سامانه‌های هشدار دهنده آمادگی دارد و این موضوع یکی از اولویت‌های استان محسوب می‌شود.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان‌عدم توجه برخی دستگاه‌های اجرایی به قانون مدیریت بحران را از دیگر عوامل وقوع سیل و خسارت‌های آن دانست و در همین زمینه بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه در مواقع بحران باید با وظایف خود آشنا باشند و بدانند که کجا وظیفه ورود دارند و از دولت اعتبار بگیرند.

    مرادی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه‌ای مانند سامانه هشدار سیل و جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مختلف در سریع‌ترین زمان با اطلاع‌رسانی به مردم و مسئولان می‌توان از بروزحوادث احتمالی جلوگیری کرد خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه‌ها یکی از مؤلفه‌های اساسی برای پیشگیری از وقوع سیل است و باید جدی‌تر مدنظر قرار گیرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=65208

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *