×

۳۰ میلیارد تومان به عابر بانک های گیلان اختصاص یافت

  • کد نوشته: 66588
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۴
  • 247 بازدید
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی گیلان از اختصاص حدود ۳۰ میلیارد تومان برای عابر بانک های استان خبر داد و گفت: با توجه به مشکل ایجاد شده در عابر بانک های استان این میزان اعتبار به بانک های استان تزریق شد. به گزارش گیل و دیلم ،آرش فرزام صفت روز چهارشنبه در گفت و گویی با […]

    ۳۰ میلیارد تومان به عابر بانک های گیلان اختصاص یافت
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی گیلان از اختصاص حدود ۳۰ میلیارد تومان برای عابر بانک های استان خبر داد و گفت: با توجه به مشکل ایجاد شده در عابر بانک های استان این میزان اعتبار به بانک های استان تزریق شد.

    به گزارش گیل و دیلم ،آرش فرزام صفت روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این مشکل کشوری و در استانهای دیگری نیز ایجاد شده است، اظهار داشت: با توجه به ورود بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر به استان با مشکل کمبود نقدینگی در عابر بانک های استان در  تعطیلات نوروز مواجه شدیم که استاندار برای رفع این مشکل با رئیس بانک مرکزی گفت و گو کرد و بدنبال آن نماینده ای از سوی بانک مرکزی در استان حضور یافت و ۳۰ میلیارد تومان به عابر بانک های استان اختصاص یافت .

    وی با بیان اینکه  با شروع فعالیت عادی بانک ها این مشکل به صورت کامل برطرف خواهد شد، افزود: تزریق وجه به عابر بانک های استان ادامه خواهد یافت.

    به گزارش ایرنا ، بودجه نقدی که برای توزیع در استان در نظر گرفته شده،  متناسب با جمعیت استان پیش‌بینی شده بوده و با توجه به شیوع کرونا  ورود این تعداد مسافر پیش بینی نشده بود و از سوی دیگر سنت عیدی دادن به صورت نقد  باعث شد که ذخیره پولی عابربانک‌ها زودتر از زمان پیش‌بینی شده تمام شود.

    گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از کانون های گردشگری شمال کشور است. بر اساس آمار سالانه حدود ۳۰ میلیون گردشگر ایام عید و تابستان به گیلان سفر می کنند.

    شهر رشت با حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت به طور معمول شاهد ورود جمعیت شناور از سایر شهرهای گیلان برای کار و خرید و فروش دیگر نیازمندی هاست که در تعطیلات گردشگران از سایر استانها نیز بر این جمعیت افزوده می شوند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=66588

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *