×

احداث واحد تولیدی در باغات چای روستای سرچشمه لاهیجان دارای مجوز است

  • کد نوشته: 67103
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۵
  • 170 بازدید
  • ۰
  • مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان گفت: واحد تولیدی چای در حال احداث در روستای سرچشمه شهرستان لاهیجان دارای مجوزهای قانونی است. چند روزی است انتشارعکسی مربوط به چند سال قبل در فضای مجازی سوژه رسانه ها و کاربران این فضا شده و دست به دست می چرخد.عکسی که از مراحل احداث یک کارخانه فرآوری […]

    احداث واحد تولیدی در باغات چای روستای سرچشمه لاهیجان دارای مجوز است
  • مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان گفت: واحد تولیدی چای در حال احداث در روستای سرچشمه شهرستان لاهیجان دارای مجوزهای قانونی است.

    چند روزی است انتشارعکسی مربوط به چند سال قبل در فضای مجازی سوژه رسانه ها و کاربران این فضا شده و دست به دست می چرخد.عکسی که از مراحل احداث یک کارخانه فرآوری چای در میان اراضی زیر کشت این محصول در روستای سرچشمه لاهیجان است و واکنش های متعددی را در سطحی وسیع موجب شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ،حسن گیلانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره افزود : بر اساس مدارک موجود ساخت این واحد تولیدی چای در سرچشمه لاهیجان دارای مجوز احداث است.

    وی گفت : بر اساس تبصره چهار ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، در تاریخ ۳۰ دی ماه سال ۹۶ با اجرای این طرح تولید چای سیاه در عرصه ای به مساحت سه هزار و ۹۰۳ مترمربع با زیربنای یک هزار مترمربع موافقت شد.

    وی خاطر نشان کرد: ۳۱ خرداد سال ۹۷ نیز بر اساس مجوز کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی، مجوز احداث واحد تولید چای سیاه به نام مالک آن در مساحت سه هزار و ۹۰۳ مترمربع با زیربنا ۲ هزار مترمربع در دو طبقه “سه سقف” داده  شده است.

    مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: همچنین طبق شماره رایانه ای ۲۹۲۸۶۱۹۱۱۴۵۷ “کد یکتا در سامانه سیماک” مالک این زمین و بنا دارای پروانه ساختمانی است.

    وی یادآور شد: ۱۹مهرماه سال ۹۷ گشت ویژه امور اراضی در خصوص تخریب باغ چای و محوطه سازی برای فاضل قلی زاده سرچشمه اخطاریه صادر کرد که این فرد به همراه مدارک و مجوزهای لازم به مدیریت امور اراضی جهادکشاورزی گیلان مراجعه و پس از بررسی مدارک ، این پرونده مختومه شد.

    گیلانپور افزود : همچنین طی بازدید به عمل آمده در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۹۷ برداشت خاک و تخریب باغ چای در مساحت تقریبی هزار مترمربع برای محوطه سازی صورت گرفته و احداث بنا نیز در دو طبقه روی همکف در مساحت تقریبی ۵۰۰ مترمربع در حال انجام است.

    رئیس سازمان چای کشورهم در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: مالک کارخانه مذکور در سال ۹۳ با اخذ استعلامات قانونی و رسمی پروانه ساخت این کارخانه را دریافت نمود و سال ۹۶ نیز آن را تمدید کرد.

    حبیب جهانساز با بیان اینکه این واحد در سال ۹۸ به بهره برداری رسیده است، گفت: کارخانه مذکور در سال ۹۸ در حدود ۶۵۰ تن و در سال ۹۹ نیز در حدود ۷۵۰ تن برگ سبز چایکاران آن منطقه را خریداری نمود.

    وی افزود: این کارخانه کلیه مجوزات لازم برای احداث کارخانه را از طریق دستگاه های اجرایی ذینفع اخذ نموده و در ۲ سال اخیر نیز در تولید چای ایرانی فعالیت داشته است.

    استان های گیلان و مازندران بیش از ۵۰ هزار خانوار چایکار و حدود ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند در این میان ۹۰ درصد باغات چای در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران قرار دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=67103

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *