×

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد: کشف و ضبط ۳ محموله قاچاق از گونه های جنگلی در آستانه اشرفیه

  • کد نوشته: 73299
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۸
  • 181 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه، از توقیف دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی و یک دستگاه تراکتور حامل چوب آلات غیر مجاز جنگلی خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ، مهرداد کهنسال در گفت وگو با ایسنا، از کشف چوب آلات جنگلی قاچاق خبر داد و اظهار کرد: در اجرای دستورالعمل تشدید اقدامات حفاظتی، […]

    رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد: کشف و ضبط ۳ محموله قاچاق از گونه های جنگلی در آستانه اشرفیه
  • رئیس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه، از توقیف دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی و یک دستگاه تراکتور حامل چوب آلات غیر مجاز جنگلی خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ، مهرداد کهنسال در گفت وگو با ایسنا، از کشف چوب آلات جنگلی قاچاق خبر داد و اظهار کرد: در اجرای دستورالعمل تشدید اقدامات حفاظتی، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستانه اشرفیه، دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی و یک دستگاه تراکتور حامل چوب آلات غیر مجاز جنگلی را توقیف کرد.

    وی با اشاره به اینکه چوب آلات بازداشتی از گونه توسکا و سفیدپلت است، افزود: پرونده تخلف برای متخلفین تنظیم و خودروهای حامل چوب آلات قاچاق ‌با هماهنگی مقام قضایی به پارکینگ منتقل شد.

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدای شهرستان آستانه اشرفیه، با بیان اینکه با تلاش ماموران حفاظتی این اداره یک محموله چوب آلات غیرمجاز جنگلی نیز کشف و ضبط شده است، گفت: ماموران حفاظتی این اداره طی گشت زنی و مراقبت شبانه روزی از محورها و خطوط مواصلاتی شهرستان آستانه اشرفیه تعداد ۱۱۰ اصله فراورده چوبی جنگلی غیرمجاز به حجم ۹.۶۸ مترمکعب را در این شهرستان کشف و ضبط و متخلفین را با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی کردند.

    کهنسال، شهرستان آستانه اشرفیه را دارای ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات دانست و خاطرنشان کرد: بهره برداری چوب آلات جنگلی در محدوده اراضی مردم(مستثنیات) دارای قوانین و دستورالعمل های خاصی است که مالکین می بایست مجوزهای لازم را از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها اخذ کنند.

    وی همچنین از کشف و ضبط چوب آلات قاچاق از گونه های جنگلی غیر مجاز همچون سفیدپلت، توسکا، گردو و اوجا خبر داد و یادآور شد: ارزش مجموع محموله چوب قاچاق مکشوفه حدود پنج میلیون تومان است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=73299

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *