×

رییس کل دادگستری گیلان تاکید کرد: برخورد دستگاه قضایی با هرگونه انتقال و تغییر کاربری در تالاب کیاکلایه لنگرود

  • کد نوشته: 74006
  • ۱۴۰۰-۱۰-۰۹
  • 92 بازدید
  • ۰
  • نشست حفظ حقوق بین المال به ریاست رئیس کل دادگستری استان گیلان در شهرستان لنگرود با موضوع بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص تالاب کیاکلایه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، نشست حفظ حقوق بیت المال به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در شهرستان لنگرود با […]

    رییس کل دادگستری گیلان تاکید کرد: برخورد دستگاه قضایی با هرگونه انتقال و تغییر کاربری در تالاب کیاکلایه لنگرود
  • نشست حفظ حقوق بین المال به ریاست رئیس کل دادگستری استان گیلان در شهرستان لنگرود با موضوع بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص تالاب کیاکلایه برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، نشست حفظ حقوق بیت المال به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در شهرستان لنگرود با موضوع بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص تالاب کیاکلایه برگزار شد.

    حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه تالاب کیاکلایه نگین گران بهای لنگرود و میراث ملی و میهنی این استان می‌باشد، تصریح کرد: زباله و پسماند‌های شهری آسیب جدی برای این تالاب بوده که پس از بازدید سال گذشته از تالاب و اخذ تصمیماتی در این خصوص، شهرداری بخش عظیمی از زباله‌ها را به محل استقرار زباله سوز انتقال داده و آن مکان را نیز به فضای سبز تبدیل کرده است.

    وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر قسمت‌های زیادی از این تالاب در پی غفلت و بی‌تدبیری مسئولان به صورت غیر قانونی و محرمانه تغییر کاربری داده شده و به تعاونی‌ها منتقل شده است، اظهار داشت: این تالاب یک میراث گرانبها است که از گذشتگان به ما رسیده و به هیچ عنوان قابل انتقال و تغییر کاربری نمی‌باشد.

    رئیس شورای قضایی استان در ادامه ضمن بازدید میدانی از تالاب کیاکلایه لنگرود خاطرنشان کرد: کاربری تالاب کیاکلایه زیستگاه پرندگان و همچنین محل ذخیره‌سازی آب اراضی کشاورزی است که وسعت اولیه آن ۸۰۰هکتار بوده که با تغییرات اکوسیستمی و تصرفات غیر قانونی امروزه به ۱۲۰هکتار کاهش یافته است.

    وی مشکلاتی همچون آب گرفتگی شهر در پی باران‌های موسمی و جاری شدن سیلاب‌ها را درنتیجه کوچک شدن این تالاب دانست و افزود: تالاب‌ها به منزله آب بندان‌هایی هستند که از شدت آسیب‌های ناشی از سیلاب‌ها جلوگیری می‌نمایند.

    حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با بیان اینکه دستگاه قضایی با اهتمام جدی و عزم راسخ از تالاب‌ها و آب بندان‌های استان صیانت می‌نماید، اظهار امیدواری کرد: با همت مردم و مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید از این نعمت‌های خدادادی محافظت نموده و از آن بهره‌مند گردیم تا با احیای این تالاب و جذب گردشگر، اقتصاد مردم منطقه نیز رونق گیرد.

    این مقام ارشد قضایی دستور داد تا اسناد سابق واگذاری‌های این تالاب ابطال شود و همچنین با همت اداره آب منطقه‌ای پهنه آبی مناطق تحت تصرف احیا شده با ذخیره‌سازی آب، منبعی برای مزارع کشاورزی و مانعی از جاری شدن سیلاب‌ها باشد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=74006

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *