×

۱۱ درصد از گروه سنی پنج تا ۱۲ ساله‌ گیلان واکسن زدند

  • کد نوشته: 76241
  • ۱۴۰۰-۱۲-۲۲
  • 151 بازدید
  • ۰
  • بر اساس آمار مرکز بهداشت گیلان، تاکنون فقط ۲۷ هزار و ۴۴۵ نفر از گروه سنی پنج تا ۱۲ سال در این استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که شامل حدود ۱۱ درصد از کل جمعیت این رده سنی را تشکیل می‌دهد. به گزارش گیل و دیلم مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: […]

    ۱۱ درصد از گروه سنی پنج تا ۱۲ ساله‌ گیلان واکسن زدند
  • بر اساس آمار مرکز بهداشت گیلان، تاکنون فقط ۲۷ هزار و ۴۴۵ نفر از گروه سنی پنج تا ۱۲ سال در این استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که شامل حدود ۱۱ درصد از کل جمعیت این رده سنی را تشکیل می‌دهد.

    به گزارش گیل و دیلم مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: بر اساس مرکز آمار کشور، ۲۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر در این استان در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال هستند که از این تعداد ۱۱.۵ درصد دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

    دکترحسن رخ‌شاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶ هزار و ۳۰۶ نفر از گروه سنی پنج تا ۱۲ سال استان گیلان نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

    وی با بیان اینکه برای کودکان ۲ نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک تعیین شده‌است، اضافه کرد: با توجه به نقش واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و کاهش شدت بیماری ضروریست تا خانواده‌ها نسبت به تزریق واکسن کودکان اهتمام داشته باشند.

    مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان درباره وضعیت واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۱۲ سال در استان گیلان گفت: ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۸ نفر شامل ۹۶ درصد از این گروه سنی دُز نخست و ‌۲ میلیون و ۲۸ هزار و ۷۷۵ نفر معادل ۹۱ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

    رخ‌شاد همچنین افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا به گروه سنی بالای ۱۸ سال نیز در این استان به ۹۷۳ هزار و ۱۸۰ نفر رسیده‌است.

    وی با اشاره به روند نزولی بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۳۶ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری بوده و ۷۷ بیمار بدحال هستند.

    رخ‌شاد با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همراه واکسیناسیون برای تداوم روند نزولی مبتلایان به کرونا افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از تجمعات از جمله موارد مورد تاکید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

    در زمان حاضر، بندرانزلی، صومعه‌سرا، لاهیجان، سیاهکل و رودبار در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، شهرستان‌های شفت، فومن، ماسال، آستارا، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رودسر، تالش و املش نارنجی و رضوانشهر و لنگرود زرد هستند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=76241

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *