×

فرصت تاریخی ثبت جهانی ماسوله نباید از دست برود

  • کد نوشته: 78261
  • ۱۴۰۱-۰۳-۰۵
  • 65 بازدید
  • ۰
  • جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو با حضور استاندار گیلان برگزار شد. به گزارش گیل و دیلم ، دکتر اسدالله عباسی در جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو؛ ثبت جهانی ماسوله را به عنوان نخستین اثر تاریخی از گیلان، در معرفی سابقه تاریخی استان و ایران به […]

    فرصت تاریخی ثبت جهانی ماسوله نباید از دست برود
  • جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، دکتر اسدالله عباسی در جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو؛ ثبت جهانی ماسوله را به عنوان نخستین اثر تاریخی از گیلان، در معرفی سابقه تاریخی استان و ایران به جهانیان اثرگذار دانست.

    وی ماسوله را مقصد گردشگران فرهنگی و علاقمند به آثار تاریخی عنوان و ثبت جهانی آن را زمینه‌ساز حضور گردشگران از اقصی نقاط دنیا به گیلان و ایران بیان کرد و افزود: همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و دست اندرکار، وظیفه مشارکت و هم‌افزایی در به سرانجام رسیدن ثبت جهانی ماسوله را دارند.

    استاندار گیلان با اشاره به اینکه نباید فرصت تاریخی ثبت جهانی ماسوله از دست برود، افزود: شورای اسلامی و شهرداری، ضمن انجام وظایف محوله، از اعتباراتی که در اختیار دارند، استفاده کنند و در آینده‌ای نزدیک؛ در سفر به فومن، شورای اداری شهرستان تشکیل می‌شود تا مدیران دستگاه‌ها گزارشی از فعالیت‌های خود در این زمینه را ارائه دهند.

    وی با اشاره به اینکه در ماسوله در کنار عرضه صنایع دستی منطقه، هنر دست هنرمندان دیگر نقاط استان نیز به گردشگران عرضه شود گفت: صنایع دستی ماسوله در کنار معرفی آثار تولیدی هنرمندان استان، موجب توسعه گردشگری پایدار و دربردارنده منافع اقتصادی برای گیلان است و اقتصاد محلی را تحت تأثیر قرار داده و زمینه‌های رشد آن را فراهم می‌سازد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، فرماندار شهرستان فومن، شهردار ماسوله، نماینده دادگستری کل استان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای رفع موانع ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو ارائه کردند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=78261

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *