×

تنور تابستان در گیلان داغ‌تر می‌شود

  • کد نوشته: 80511
  • ۱۴۰۱-۰۵-۲۵
  • 56 بازدید
  • ۰
  • به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، جبهه هوای گرم در استان از روز گذشته تا پایان هفته مستقر خواهد بود و لازم است با توجه به مخاطرات پیش‌بینی‌شده، تمهیدات لازم از سوی مردم به‌ویژه در مصرف بهینه انرژی در نظر گرفته شود. به گزارش گیل و دیلم ، محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در گفت‌وگو […]

    تنور تابستان در گیلان داغ‌تر می‌شود
  • به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، جبهه هوای گرم در استان از روز گذشته تا پایان هفته مستقر خواهد بود و لازم است با توجه به مخاطرات پیش‌بینی‌شده، تمهیدات لازم از سوی مردم به‌ویژه در مصرف بهینه انرژی در نظر گرفته شود.

    به گزارش گیل و دیلم ، محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افزایش دمای استان، اظهار کرد: در حال حاضر سامانه توده‌هوای گرم در گیلان مستقر است.

    وی با اشاره به صدور اطلاعیه هشداری سطح زرد در گیلان در پی افزایش دما، افزود: از روز گذشته تا پایان هفته دمای استان روند صعودی به خود گرفته و به‌طور متوسط سه تا ۶ درجه در نقاط مختلف استان افزایش دما خواهیم داشت.

    مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به مخاطرات پیش‌بینی‌شده در پی افزایش دما در گیلان، گفت: دمای احساسی در پی افزایش دما که توأمان دما و رطوبت هست، افزایش پیدا می‌کند و در این شرایط مصرف حامل‌های انرژی افزایش‌یافته و امکان بروز گرمازدگی و خسارت به محصولات باغی و کشاورزی وجود دارد.

    دادرس توصیه‌ای نیز به جهت کاهش آسیب‌ها در پی افزایش ارائه کرد و افزود: مدیریت و مصرف بهینه آب و برق، تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی، خودداری از حضور طولانی در فضای باز در ساعات گرم و مصرف بهینه انرژی در ساعات اوج مصرف ازجمله توصیه‌های ما در شرایط فعلی است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=80511

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *