×

اجرای طرح تسطیح در ۲۳۰ هکتار از شالیزار‌های گیلان

  • کد نوشته: 81897
  • ۱۴۰۱-۰۷-۰۴
  • 71 بازدید
  • ۰
  • رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: طرح تسطیح و یکپارچه سازی در ۲۳۰ هکتار از شالیزار‌های این استان در حال اجرا است. به گزارش گیل و دیلم ،صالح محمدی گفت: طرح تسطیح در ۲۳۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی لاهیجان، آستانه اشرفیه و رشت بعد از برداشت برنج آغاز شده است. او افزود: طرح مطالعاتی تجهیز و […]

    اجرای طرح تسطیح در ۲۳۰ هکتار از شالیزار‌های گیلان
  • رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: طرح تسطیح و یکپارچه سازی در ۲۳۰ هکتار از شالیزار‌های این استان در حال اجرا است.

    به گزارش گیل و دیلم ،صالح محمدی گفت: طرح تسطیح در ۲۳۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی لاهیجان، آستانه اشرفیه و رشت بعد از برداشت برنج آغاز شده است.

    او افزود: طرح مطالعاتی تجهیز و یکپارچه سازی ۱۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان با هدف بهینه سازی مصرف آب و اجرای بهتر کشاورزی ماشینی انجام می‌شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تسطیح و یکپارچه سازی شالیزار‌های این استان در نظر گرفته شده است.

    به گفته آقای محمدی، ۵۰ درصد از شالیزار‌های گیلان قابلیت تجهیز و یکپارچه سازی را دارد و ساخت جاده بین مزارع، کانال‌های آبیاری و زهکشی، تسطیح، قطعه بندی و اصلاح هندسی شالیزار‌ها از مراحل اجرای این طرح است.

    او تصریح کرد: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش تولید، کاهش هدررفت آب، افزایش درآمد کشاورزان، صرفه جویی در وقت و ایجاد زیرساخت‌های توسعه کشاورزی ماشینی از مزایای طرح تجهیز و یکپارچه سازی شالیزار‌ها است.

    استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد.

    شالیکاران گیلانی سالانه ۷۵۰ هزار تن معادل ۴۰ درصد برنج کشور را تولید می‌کنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=81897

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *