×

نماینده رشت و خمام در مجلس عنوان کرد: پایان ورودی زباله ۱۷ شهر گیلان به سراوان

  • کد نوشته: 83126
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۰
  • 85 بازدید
  • ۰
  • نماینده رشت و خمام در مجلس، با بیان اینکه رئیس جمهور و وزیر کشور و استاندار گیلان با جدیت پیگیر موضوع پسماند سراوان هستند، عنوان کرد: طبق قول رئیس جمهور و وزیر کشور پایان سال جاری پایان ورودی زباله ۱۷ شهر گیلان به سراوان خواهد بود. به گزارش گیل و دیلم ، محمدرضا احمدی در […]

    نماینده رشت و خمام در مجلس عنوان کرد: پایان ورودی زباله ۱۷ شهر گیلان به سراوان
  • نماینده رشت و خمام در مجلس، با بیان اینکه رئیس جمهور و وزیر کشور و استاندار گیلان با جدیت پیگیر موضوع پسماند سراوان هستند، عنوان کرد: طبق قول رئیس جمهور و وزیر کشور پایان سال جاری پایان ورودی زباله ۱۷ شهر گیلان به سراوان خواهد بود.

    به گزارش گیل و دیلم ، محمدرضا احمدی در گفت و گویی با اشاره به اهمیت برنج برای استانی شمالی از جمله گیلان، اظهار کرد: هفته گذشته با وزیر جهاد کشاورزی جلسه ای برگزار کردیم و نسبت به حفظ تعادل قیمت برنج در استان های شمالی تذکر داده شد.

    وی با بیان اینکه با وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه جلساتی جهت خرید تضمینی برنج برگزار کردیم، افزود: باید برای برنج نیز به عنوان یک محصول استراتژیک مانند گندم خرید تضمینی در نظر گرفته شود.

    نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم جلوگیری از توزیع زیاد برنج خارجی وارداتی، عنوان کرد: تا پایان سال گذشته اجازه ندادیم برنج وارداتی در بازار توزیع شود و لذا دولت اقدام به نگهداری برنج های خارجی در انبار کرد و بعد از آبان ماه شاهد توزیع آن در بازار بودیم.

    احمدی با بیان اینکه امسال نیز همین سیاست را داریم و کشاورزان باید به سود حداقلی ناشی از فروش برنج برسند، گفت: فعلا اجازه توزیع برنج خارجی را نمی دهیم.

    وی در ادامه پسماند سراوان را یک معضل ملی دانست و یادآور شد: مردم از سراسر کشور وارد گیلان می شوند و از این فضا و امکانات و محصولات استفاده می کنند و لذا حفظ سلامت آنان مهم است و مجمع نمایندگان استان پیگیری مسئله پسماند است.

    نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به رایزنی نمایندگان استان با رئیس سازمان انرژی اتمی در حوزه پسماند، خاطرنشان کرد: حفظ جان و سلامتی مردم دغدغه ماست و متاسفانه شاهد شیوع بیماری های گوارشی و تنفسی و پوستی و انواع سرطان ها هستیم که رنج آور است لذا باید معضل زباله سراوان را حل کنیم.

    وی با بیان اینکه رئیس جمهور و وزیر کشور و استاندار گیلان با جدیت پیگیر موضوع هستند، عنوان کرد: طبق قول رئیس جمهور و وزیر کشور پایان سال جاری پایان ورودی زباله ۱۷ شهر گیلان به سراوان خواهد بود.

    احمدی رودخانه های گوهررود و زرجوب را دغدغه جدی رشت و گیلان دانست و اضافه کرد: در همین رابطه از وزیر کشور و وزیر نیرو طرح سوال انجام شده است.

    نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به ورود فاضلاب های شهری، صنعتی و بیمارستانی، پساب های کشاورزی و شیرابه سراوان به این دو رودخانه رشت، گفت: همین آلودگی ها موجب کولاک سرطان شده است، زیرا مواد اولیه سرطان زایی وارد این دو رودخانه می شود.

    وی از امضای تفاهم نامه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم جهت ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه با همکاری وزارت نیرو و آبفای کشور در چند فاز اجرایی می شود که فاز نخست آن تصفیه محلی فاضلاب زندان لاکان رشت بود که اجرایی شد.

    احمدی فاز دوم را تصفیه محلی فاضلاب مسکن مهر رشت دانست و ادامه داد: بیمارستان های رشت نیز طی یک فرایند زمانی فاضلاب های خودشان را تصفیه و آب بدون آلودگی زیست محیطی را وارد رودخانه های رشت می کنند.

    وی با بیان اینکه شهرداری رشت و آب منطقه ای نیز اقدام به تعیین مسیر و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فخب می کنند، یادآور شد: این دو رودخانه باید مستقیم به منطقه فخب هدایت و تصفیه شوند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=83126

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *