×

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان: بودجه ۹۶ گیلان نسبت به سالجاری افزایش یافته است

  • کد نوشته: 9275
  • ۱۳۹۵-۱۰-۲۴
  • 121 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: بودجه سال ۹۶ استان گیلان نسبت به سالجاری ۱۶.۲ درصد در بخش هزینه‌ای و حدود ۱۴ درصد در بخش تملک دارایی و عمرانی افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم کیوان محمدی در جلسه شورای برنامه ریزی استان، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به حاضران تسلیت […]

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان:  بودجه ۹۶ گیلان نسبت به سالجاری افزایش یافته است
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: بودجه سال ۹۶ استان گیلان نسبت به سالجاری ۱۶.۲ درصد در بخش هزینه‌ای و حدود ۱۴ درصد در بخش تملک دارایی و عمرانی افزایش یافته است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم کیوان محمدی در جلسه شورای برنامه ریزی استان، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به حاضران تسلیت گفت و افزود: قطعا فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی برای رهبری معظم انقلاب بیش از همه دردآور بود، زیرا پایانی بر یک دوستی و رفاقت تقریبا شصت ساله بود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی اسوه و اسطوره انقلاب و صبر و وفاداری به امام و رهبری بود، ادامه داد: روح بزرگ ایشان آنچنان عظیم و باشکوه بود که دوستان و حتی منتقدان در کنار او احساس آرامش و امید می‌کردند و مخالفانش در مقابل عظمت شخصیت آیت الله هاشمی خود را کوچک می یافتند و به همین دلیل در واقع با فرافکنی، ناسزاگویی و تهمت عقده های حقارت فروخورده خود را التیام می بخشیدند.

    وی حضور کم نظیر مردم در بدرقه ایشان به سرای باقی را بیانگر مهر تایید و تاکید بر راه او دانست و گفت: امیدواریم که با اتحاد همه ملت زیر سایه رهبر معظم انقلاب با همدلی، همفکری و همگامی در راه عقلانیت و اعتدال و تحقق آرمان های بلند امام راحل گام برداریم.

    این مقام مسئول در ادامه، به توصیف بودجه پیشنهادی سال ۹۶ پرداخت و تصریح کرد: لایحه بودجه سال ۹۶ به صورت پیشنهادی به مجلس ارائه شده است و لذا طرح و بحث آن بدون اطلاعات کافی و بررسی کارشناسی در مجامع و رسانه های عمومی مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه در سال پایانی دولت موجب سوء استفاده جریانات پوپولیستی و ابهام در قشر متوسط و نگرانی در توده مردم می شود.

    محمدی عنوان کرد: بودجه‌ریزی کشور مبتنی بر فرمول‌های پیچیده آمار و ریاضی است و ساده‌سازی آن مقدور و میسر نمی باشد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان در توصیف بودجه پیشنهادی ۹۶، متذکر شد: بودجه سال ۹۶ در حدود یک میلیون و ۸۵ هزار میلیارد تومان است که تقریبا ۷۰ درصد آن در اختیار شرکت‌های دولتی، بانک ها و موسسات غیرانتفاعی است و ۳۰ درصد به عنوان بودجه عمومی در ختیار دولت قرار دارد.

    وی خاطرنشان کرد: بودجه عمومی دولت با درآمدها و سایر منابع در حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۸۲ درصد هزینه‌ای و ۱۸ درصد آن تملک یا عمرانی است لذا از ۲۸۷ هزار میلیارد تومان بودجه هزینه‌ای ۹۶.۹ درصد ملی و ۳.۱ درصد معادل ۸ هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان استانی می باشد؛ همچنین از ۶۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور ۸۷.۲ درصد ملی و ۱۲.۸ درصد استانی است.

    این مقام مسئول بودجه استان‌ها را معادل معادل ۴.۸ درصد بودجه عمومی دولت دانست و عنوان کرد: عموما بحث مدیران استانی و فراز و فرودها درخصوص این سهم اندک است؛ در حالی که توسعه استان‌ها بیشتر منوط به جذب بودجه از ۹۵.۲ درصد یعنی سهم عمده بودجه است و همه مدیران و نمایندگان مجلس باید به دنبال جذب آن باشند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص افزایش بودجه هزینه‌ای بعضی از استان‌ها، یادآور شد: این تغییرات مربوط به جذب نیروهایی است که در آزمون استخدامی سال های ۹۰ به بعد موفق شده‌اند یا ناظران گندم و یا خروج بازنشستگان در سال ۹۶ از لیست حقوقی سال ۹۵ است. فرضا اصفهان از نیمه دوم سال ۹۵ به جذب استخدامی‌های ۹۰ به بعد مبادرت کرده و خراسان شمالی یا قم بعد از گیلان(ناظران برنج) به جذب نیرو(ناظران گندم) پرداخته اند لذا افزایش بودجه هزینه‌ای این استان‌ها موجب افزایش میانگین کشوری شده است.

    وی از نمایندگان درخواست کرد که برای پاداش و ذخیره مرخصی بازنشستگان کشور، ردیف خاصی را پیش بینی کنند و گفت: بودجه سال ۹۶ استان گیلان نسبت به سالجاری ۱۶.۲ درصد در بخش هزینه‌ای و حدود ۱۴ درصد در بخش تملک دارایی و عمرانی افزایش یافته است/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9275

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *