×

انجام بیش از ۷۵ هزار ماموریت اورژانس در گیلان

  • کد نوشته: 93040
  • ۱۴۰۲-۰۷-۰۶
  • 41 بازدید
  • ۰
  • سخنگوی اورژانس گیلان از انجام بیش از ۷۵ هزار ماموریت اورژانس گیلان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ، مسعود جوبنه در جمع خبرنگاران گفت: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان بخشی از سیستم جامع تامین خدمات سلامت، با ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در خارج از بیمارستان و انتقال بیماران […]

    انجام بیش از ۷۵ هزار ماموریت اورژانس در گیلان
  • سخنگوی اورژانس گیلان از انجام بیش از ۷۵ هزار ماموریت اورژانس گیلان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ، مسعود جوبنه در جمع خبرنگاران گفت: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان بخشی از سیستم جامع تامین خدمات سلامت، با ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در خارج از بیمارستان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث به مراکز درمانی، نقش خود را ایفا می‌کند، هدف اصلی خدمات پیش بیمارستانی، بررسی اولیه بیماران و مصدومین و ارائه خدمات درمانی به افرادی است که به خدمات فوری نیاز مبرم دارند.

    سخنگوی اورژانس گیلان با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۷۵ هزار و ۹۶۷ ماموریت توسط اورژانس گیلان انجام شده است، گفت: از این تعداد ۵۷ هزار و ۴۶۷ مورد مربوط به ماموریت‌های غیر تصادفی از قبیل بیماری‌های، قلبی، مغزی، تنفسی و … بوده است و تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰مورد مربوط به ماموریت‌های تصادفی بوده که نسبت به سال گذشته در این زمان ۱۱/۵۲ درصد رشد داشته است.

    سخنگوی اورژانس گفت:از این تعداد ماموریت‌های تصادفی انجام شده تعداد ۱۰ هزارو ۶۵۰ ماموریت شهری و ۷ هزار و ۸۵۰ مورد تصادف جاده‌ای بوده است.

    معاون فنی و عملیات اورژانس گیلان به توانمندی کارکنان عملیاتی فوریت‌های پزشکی اشاره کردو گفت: همکاران پر تلاش اورژانس پیش‌بیمارستانی، با تمام توان و با استعانت از خداوند بزرگ، توانستند در این مدت تعداد ۱۱۶ تن از بیماران را حین انتقال به مرکز درمانی، احیا و به زندگی باز گردانند.
    جوبنه افزود: انجام اقدامات درمانی اولیه، پیشگیری ازبروز ناتوانی‌ها و انتقال صحیح و سریع مصدومین توسط پرسنل تخصصی متبحر و آموزش دیده به مرکز درمانی ازجمله وظایف مهم اورژانس است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=93040

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *