×

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان: رشد اقتصادی و افزایش امید در جامعه دستاورد مهم دولت یازدهم است

  • کد نوشته: 9356
  • ۱۳۹۵-۱۰-۲۶
  • 145 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: رشد اقتصادی از منفی به مثبت و افزایش امید در جامعه از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم کیوان محمدی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لنگرود،ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی،گفت:اگر دیروز بخشی از تکیه ما در انقلاب ایشان بودند امروز […]

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان:  رشد اقتصادی و افزایش امید در جامعه دستاورد مهم دولت یازدهم است
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: رشد اقتصادی از منفی به مثبت و افزایش امید در جامعه از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم کیوان محمدی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لنگرود،ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی،گفت:اگر دیروز بخشی از تکیه ما در انقلاب ایشان بودند امروز باید این خلاء را با کار،تلاش و تکیه بیشتر به مقام معظم رهبری و مردم جبران کنیم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به سال پایانی خدمت دولت،افزود:رشد اقتصادی از منفی ۶.۸ به مثبت ۴.۶ و افزایش امید در جامعه از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است.این عددی است که سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند و پیش بینی برای سال آینده نیز ۵.۲ می باشد.

    وی از مبارزه سخت مذاکرات هسته‌ای و کسب امتیازاتی برای کشور و توفیق دستگاه دیپلماسی ایران سخن گفت و تصریح کرد:همین که ۶ قدرت جهانی در یک طرف میز مذاکره و ایران طرف دیگر مذاکره بودند از دستاوردهای عظیم انقلاب ماست.

    این مقام مسئول با بیان اینکه اگر تا دیروز می‌گفتیم تحریم‌ها ترک برداشته ولی امروز می‌گوییم تحریم‌ها شکاف برداشته است، ادامه داد:تیم مذاکره کننده با امکاناتی که در اختیار دارند در تلاش هستند تا مشکلات را برطرف کنند.در همین راستا روزهای گذشته شاهد آن بودیم یک فروند ایرباس جدید پس از ۳۷ سال تحویل ایران شد.

    محمدی خاطرنشان کرد:بنا به فرموده استاندار گیلان که پیش از این دارای تجارب مدیریتی ارزشمندی بوده‌اند،سال گذشته سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب بود، اما همه مسئولان تلاش کرده‌اند و می‌کنند تا آسیبی به کشور وارد نشود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به تخصیص بودجه‌ها، گفت:میزان تخصیص‌ها چه در بخش هزینه‌ای و چه در بخش عمرانی به نسبت کاهش نیافته اما به صورت عددی افزایش یافته است.این بدان معناست که از سال ۸۷ که بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید از ردیف اعتبارات استانی خارج شد نسبت بودجه استانی در بخش هزینه‌ای همواره ۴.۵ و عمرانی بین ۲.۸ تا ۳.۲ درصد بوده است.

    وی اظهار کرد:از سال ۹۳ در این استان رشد هزینه‌ای به صورت مستمر ۳.۱ درصد بوده است.این رقم هرچند چشمگیر نیست اما نشان‌دهنده یک روند رو به رشد است که باید آن را به فال نیک گرفت.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به مواهب طبیعی و ظرفیت بالای شهرستان لنگرود در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد:مهم‌ترین ویژگی این شهرستان و کل استان در محیط زیست و طبیعت بکر آن است. این نگین را همراه با فرهنگ باید پاس بداریم.

    محمدی به بازدید از آثار تاریخی شهرستان اشاره کرد و گفت: این آثار تاریخی است که فرهنگ ما را به منصه ظهور می‌رساند و از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد لذا باید در احیا و حفظ این فرهنگ و معماری‌ها کوشا باشیم و از آنها بهتر استفاده کنیم.

    وی درخصوص محدودیت‌های اعتباری، عنوان کرد:در برخی از پروژه‌ها محدویت‌هایی وجود دارد.امسال حداکثر می‌توانستیم ۱۰ درصد پروژه جدید داشته باشیم به شرط آنکه ۵۰ درصد بودجه در سالجاری و مابقی در سال آینده تخصیص یابد و طی دو سال به اتمام برسد.امیدواریم در مرکز استان در جهت تسهیل روند اجرای پروژه‌ها موثر باشیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9356

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *