×

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان : ۱۱۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در گیلان کشف شد

  • کد نوشته: 93700
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۵
  • 88 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: ۱۱۴ دستگاه ماینر ( تجهیزات استخراج ارز دیجیتال) قاچاق از یک شرکت خصوصی در گیلان کشف و این شرکت بیش از ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد. به گزارش گیل و دیلم ، مرتضی امینی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: تجهیزات قاچاق یادشده، از یک شرکت خصوصی […]

    مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان : ۱۱۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در گیلان کشف شد
  • مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: ۱۱۴ دستگاه ماینر ( تجهیزات استخراج ارز دیجیتال) قاچاق از یک شرکت خصوصی در گیلان کشف و این شرکت بیش از ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، مرتضی امینی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: تجهیزات قاچاق یادشده، از یک شرکت خصوصی که فاقد مدارک قانونی بود، کشف شد که پرونده این شرکت در یکی از شعبات بدوی رشت مورد رسیدگی قرار گرفت.

    وی افزود: شعبه، پس از بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی توسط این شرکت خصوصی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

    امینی ادامه داد: این گزارش را ماموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از یک شرکت تهیه و برای رسیدگی به این اداره‌کل ارسال کردند که در نهایت این تعداد دستگاه ماینر قاچاق کشف و ضبط شد.

    مدیرکل تعیرات حکومتی گیلان در ادامه به تشدید نظارت و بازدید از مشاوران املاک در گیلان نیز اشاره و بیان کرد: بازدید از واحدهای مشاور املاک در گیلان به صورت صبح و عصر انجام می شود که طی ۶ ماهه نخست امسال، مشاوران املاک متخلف در این استان بیش از ۸۸۲ میلیارد ریال جریمه شدند.

    امینی اضافه کرد: در این مدت ۱۴۳ اکیپ از ۶۹۲ مشاور املاک در سطح گیلان بازرسی انجام دادند؛در نهایت ۱۳۲ پرونده تخلف تشکیل شد که در مجموع این واحدها به پرداخت ۸۸۲ میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند که عدم صدور صورتحساب، درج نکردن قیمت و گرانفروشی از جمله موارد فراوانی تخلف است.

    وی به دیگر فعالیت‌های تعزیرات حکومتی گیلان نیز اشاره کرد و گفت: همچنین در طرح بازگشایی مدارس و نظارت بر فروش نوشت افزار و سایر ملزومات مورد نیاز دانش آموزان، یک هزار و ۴۲۳ مورد بازرسی توسط ۳۵۲ اکیپ گشت در سطح استان گیلان انجام شد.

    مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان افزود: در بازرسی های انجام شده، ۱۷۹ واحد متخلف شناخته شده و این واحدها به پرداخت ۱۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

    امینی بیان کرد: اکثر تخلفات انجام شده توسط نوشت افزار فروشان و صنف پوشاک مربوط به گرانفروشی و عدم نصب برچسب قیمت بود که انجام طرح های نظارتی ویژه همانند طرح مختص به بازگشایی مدارس موجب می‌شود تا جلوی سوء استفاده و گرانفروشی گرفته شده و قیمت‌ها تا حدی تثبیت شود.

    وی بیان کرد: همچنان گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه ضابطین و کاشفین خود متشکل از دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود تا جلوی تخلفات احتمالی در بخش‌های مختلف گرفته شود.

    امینی خاطرنشان کرد: مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند موضوع را با شماره ۱۳۵ در میان بگذارند تا به سرعت توسط بازرسان تعزیرات حکومتی گیلان بررسی شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=93700

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *