×

رئیس سازمان چای کشور : رکورد تولید چای پس از ۱۳ سال شکسته شد

  • کد نوشته: 93951
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۱
  • 179 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی محصول برگ سبز چای در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال گذشته گفت: رکورد میزان تولید برگ سبز چای پس از ۱۳ سال شکسته شد. به گزارش گیل و دیلم ، حبیب جهانساز امروز در گفتگو با خبرنگاران به افزایش ۲۹ درصدی محصول برگ سبز […]

    رئیس سازمان چای کشور : رکورد تولید چای پس از ۱۳ سال شکسته شد
  • رئیس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی محصول برگ سبز چای در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال گذشته گفت: رکورد میزان تولید برگ سبز چای پس از ۱۳ سال شکسته شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، حبیب جهانساز امروز در گفتگو با خبرنگاران به افزایش ۲۹ درصدی محصول برگ سبز چای در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال گذشته اشاره و اظهار کرد: رکورد میزان تولید برگ سبز چای پس از ۱۳ سال شکسته شد.

    وی در ادامه افزود: ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ تن برگ سبز چای به ارزش هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان از ابتدای اردیبهشت سال جاری تا ۳۰ مهرماه از چای‌کاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

    رئیس سازمان چای کشور از پرداخت هزار و ۶۱ میلیاردتومانی معادل ۵۷ درصد بهای برگ سبز چای خریداری شده در سال ۱۴۰۲ شامل قدر سهم دولت و کارخانه‌های چای‌سازی به چای‌کاران خبر داد.

    جهانساز به کیفیت برگ سبز چای خریداری شده اشاره و بیان کرد: ۶۰ هزار و ۷۱۰ تن معادل ۴۰ درصد درجه یک و ۸۸ هزار تن و ۶۰۰ تن بقیه آن درجه‌دو است.

    این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۳ هزار و ۵۹۵ تن چای خشک در کارخانه‌های چای‌سازی شمال کشور تولید شده است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=93951

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *