×

رفع تصرف اراضی حاشیه تالاب امیرکلایه لاهیجان

  • کد نوشته: 94953
  • ۱۴۰۲-۰۸-۲۸
  • 174 بازدید
  • ۰
  • به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان بالغ بر ۳۲ هزار متر مربع از اراضی حاشیه تالاب در پناهگاه حیات وحش امیر کلایه رفع تصرف و در تالش نیز دومین محموله قاچاق چوب آلات جنگلی کشف و ضبط شد. به گزارش گیل و دیلم ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان با اشاره […]

    رفع تصرف اراضی حاشیه تالاب امیرکلایه لاهیجان
  • به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان بالغ بر ۳۲ هزار متر مربع از اراضی حاشیه تالاب در پناهگاه حیات وحش امیر کلایه رفع تصرف و در تالش نیز دومین محموله قاچاق چوب آلات جنگلی کشف و ضبط شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان با اشاره به رفع تصرف ۳۲ هزار متر مربع اراضی حاشیه تالاب امیرکلایه لاهیجان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت پناهگاه حیات وحش امیرکلایه و لزوم توجه حفاظت بیشتر و بهتر از آن، پس از مشاهده تصرف اراضی با تشکیل پرونده و تایید حکم قضایی قطعی، اراضی تصرفی با حضور نیروی انتظامی، امور آب و منابع طبیعی رفع تصرف شد.

    علی امیری افزود: به دلیل اهمیت حفاظت از تالاب امیرکلایه یگان محیط زیست سرمحیط‌بانی به صورت شبانه روز در مناطق حضور و در صورت هرگونه مشاهده تصرف جدید در مراحل اولیه از آن جلوگیری می‌شود.

    وی گفت: در این راستا پیگیری‌ها و مکاتبات و اطلاع رسانی لازم در خصوص اهمیت تالاب و استعلام هرگونه ساخت و ساز در حاشیه تالاب به دهیاران حاشیه تالاب و بخشداری مربوطه انجام شده است.

    رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست لاهیجان تصریح کرد: تالاب و پناهگاه حیات وحش امیرکلایه به مساحت ۱۲۳۰ هکتار در سال ۱۳۴۹ به عنوان تنها منطقه حفاظت شده و چهارگانه سازمان محیط زیست در شهرستان لاهیجان ثبت و در بخش رودبنه واقع شده است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=94953

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *