×

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛
پایان هفته برفی در انتظار گیلان

  • کد نوشته: 96531
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۶
  • 89 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از پنجشنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه بارشی به منطقه شرایط برای کاهش دما و وزش باد شدید و بارندگی و رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات مهیا می‌شود....
    پایان هفته برفی در انتظار گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، محمد دادرس در گفت وگویی، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری دانست و اظهار کرد: جیرنده با ۷ درجه سلسیوس و سیاهکل با ۲۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

    وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی تا اواخر هفته در منطقه دانست و افزود: طی این مدت به تناوب وزش باد جنوبی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی می شود.

    مدیرکل هواشناسی گیلان افزایش نسبی دما طی فردا و وقوع پدیده مه در نقاط جلگه‌ای را نیز مورد انتظار دانست و تصریح کرد: در ارتفاعات احتمال کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

    دادرس از ورود سامانه سرد به منطقه خبر داد و گفت: به تدریج از پنجشنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه بارشی به منطقه شرایط برای کاهش دما و وزش باد شدید و بارندگی و رعد و برق مهیا می‌شود.

    وی از احتمال بارش برف در ارتفاعات از عصر و شب پنجشنبه خبر داد و یادآور شد: از بعد از ظهر و شب جمعه با تضعیف تدریجی ناپایداری ها، شاهد روند کاهش ابر خواهیم بود؛ البته طی شب جمعه و صبح شنبه، در ارتفاعات پدیده یخبندان دور از انتظار نیست

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=96531

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *