×

دوران نمایندگی فرخی ، دورانی پُر از استخدام‌ها و انتصابات پرحاشیه❗

  • کد نوشته: 97526
  • ۱۴۰۲-۱۰-۳۰
  • 214 بازدید
  • ۰
  • رسول فرخی، نماینده‌ی شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل است که توانست با کسب ۱۸ هزار رای ذبیح‌الله نیکفر را از راهیابی به مجلس باز دارد و برای اولین بار وارد مجلس شورای اسلامی شود. بسیاری برنده شدن فرخی در انتخابات لاهیجان و سیاهکل را، ناشی از حمایت یوسف قاسمی، نماینده سابق مجلس این حوزه انتخابیه می‌دانند....
    دوران نمایندگی فرخی ، دورانی پُر از استخدام‌ها و انتصابات پرحاشیه❗
  • گیل و دیلم | فرخی میکال پس از پیروزی در انتخابات و بعد از آنکه نماینده‌ی آستانه‌ی اشرفیه در پاندمی کرونا جان باخت، به‌عنوان نماینده‌ی معین این شهرستان نیز انتخاب شد و تا سال ۱۴۰۰ در این مسند باقی ماند.

    دوران نمایندگی فرخی پُر بود از استخدام‌ها و انتصابات پرحاشیه؛ از انتصاب فرماندار و بخشدار لاهیجان، دیلمان و رودبنه تا جذب پنج نفر در سازمان مراتع و جنگلبانی و آبخیزداری و انتصاب برادرش بعنوان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گیلان؛ حواشی متعددی بودند که فرخی عموما از پاسخ به افکار عمومی درباره آن‌ها طَفره رفت.

    فرخی ازجمله نمایندگانی بود که در چهار سال گذشته تمرکزش را بر رفع افزایش قیمتها و گرانی‌ها گذاشته بود و مدام به دولت‌های دوازدهم و سیزدهم از عاقبت گرانی‌ها هشدار می‌داد.

    فرخی پس از افزایش قیمت مرغ در سال‌های گذشته و افزایش نجومی قبض‌های برق، این موضوع را در مجلس هم تکرار کرد اما هشدارهایش معمولا راه به جایی نبرد.

    رسول فرخی همچنین یکی از ۳۶ نماینده‌ای بود که طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران با مقامات آمریکایی را امضا کرد تا در روزهای پس از برجام، دولت جدید آقای رئیسی برای مذاکره با آمریکا با محدودیت روبه‌رو باشد.

    فرخی همچنین یکی از نمایندگانی بود که علیه طرح مجلس مبنی بر افزایش سن بازنشستگی موضع گرفت و گفت: مشکل ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی کشور با افزایش سن بازنشستگی حل نمی‌شود.

    پروژه تقاطع غیر همسطح کمربندی لاهیجان که از سال ۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز شده است یکی از پروژه هایی است که فرخی با پیگیری های فراوان هنوز موفق نشده است آنرا نهایی کند و به بهره برداری برساند؛ که قطعا افتتاح این پروژه تاثیر زیادی بر آرای مردم در این حوزه انتخابیه خواهد داشت.

    در اردیبهشت ۱۳۹۹ سایت انتخاب در گزارشی مدعی شد مدرک کارشناسی ارشد رسول فرخی دارای ایراد است. گزارشی که چندی بعد از سوی سایت انتخاب تکذیب شد و در تکذیبه‌ی این سایت تصویری از استعلام مدرک رسول فرخی از وزارت علوم هم درج شده بود.

    حال در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید دید آیا فرخی میتواند مجدد بر کرسی سبز بهارستان تکیه بزند و نمایندگی حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل را همچنان از سیاهکل راهبری کند؟

    نویسنده: امید غمخوار
    منبع: حکایت گیلان

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=97526

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *