×

استاندار گیلان خبر داد؛
پرداخت مطالبات چایکاران تا پایان بهمن ماه

  • کد نوشته: 98269
  • ۱۴۰۲-۱۱-۱۸
  • 114 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان گفت: در تلاشیم باقیمانده مطالبات چایکاران شمال تا پایان بهمن ماه پرداخت شود....
    پرداخت مطالبات چایکاران تا پایان بهمن ماه
  • به گزارش گیل و دیلم ، اسدالله عباسی، استاندار گیلان با بیان اینکه چای لاهیجان در جهان یک برند است، گفت: یکی از مشکلات ما در چند وقت اخیر بازرگانی چای بوده است، ولی امسال تلاش کردیم با افزایش ۶۰ درصدی قیمت چای به توسعه و رونق تولید این محصول کمک کنیم.

    او افزود: خوشبختانه امسال در خرید برگ سبز چای افزایش قیمت داشته و میزان تولید چای خشک از ۲۷ هزار تن به ۳۲ هزار تن رسید و این دلیلی بر تأخیر در پرداخت مطالبات چایکاران به ویژه در فصل پاییز بود.

    استاندار گیلان از پرداخت تمامی مطالبات چایکاران در روز‌های آینده خبر داد و با بیان اینکه قدر السهم کارخانه‌ها هم به تدریج پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: در تلاشیم مطالبات چایکاران تا پایان بهمن ماه پراخت شود.

    به گفته او، اغلب کارخانه‌ها قدر السهم را پرداخت کرده اند و این محصول که در نزد آنها است؛ چای بهاره نیست بلکه چای پاییزه است.

    استاندار با تأکید بر لزوم توجه به ایحاد زنجیره تولید محصولات کشاورزی در گیلان گفت: امسال سال افزایش تولید است و بنده موظف هستم از تولیدات استان و تولیدکنندگان حمایت کنم تا زنجیره ارزش ایجاد شود.

    عباسی همچنین با اشاره به اختصاص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای بهسازی باغات چای در گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی باغات چای در اختیار چایکاران قرار خواهد گرفت که نقش مهمی در افزایش تولید این محصول استراتژیک دارد.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=98269

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *