×

استاندار گیلان : باید فضایی فراهم کنیم تا داوطلبان بتوانند به رقابت قانونمند بپردازند

  • کد نوشته: 13862
  • ۱۳۹۶-۰۱-۰۲
  • 124 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان گفت: باید فضایی فراهم کنیم تا داوطلبان نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا بتوانند به رقابت قانونمند و با نشاط بپردازند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در دیدار با رئیس و اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان با اشاره […]

    استاندار گیلان :  باید فضایی فراهم کنیم تا داوطلبان بتوانند به رقابت قانونمند بپردازند
  • استاندار گیلان گفت: باید فضایی فراهم کنیم تا داوطلبان نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا بتوانند به رقابت قانونمند و با نشاط بپردازند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در دیدار با رئیس و اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرآیند توسعه شهرها و روستاها، اظهار کرد: باید فضایی فراهم کنیم تا داوطلبان نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا بتوانند به رقابت قانونمند و با نشاط بپردازند.

    وی افزود: هر فردی که قصد دارد چنین رسالت خطیری را برعهده بگیرید باید از خود بپرسد با چه هدفی قصد حضور در انتخابات را دارد و بر اهمیت کاری که می‌خواهد انجام دهد واقف باشد.

    استاندار گیلان گفت: اگر رقابت‌ها برای خدمت باشد و اخلاق انتخاباتی رعایت شود پس از پایان انتخابات به دشمنی و اختلاف بین افراد مختلف منجر نخواهد شد.

    وی همچنین از همکاری و تعامل مناسب ستاد انتخابات با هیات نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستا خبرداد.

    سید کاظم دلخوش، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان نیز در این دیدار که حسنی نماینده رشت و عضو این هیات حضور داشت با تعامل مناسب ستاد انتخابات با این هیات و حمایت‌های استاندار گیلان قدردانی کرد و گفت: روند تعامل ستاد انتخابات و فرمانداری‌ها با این هیات بسیار خوب است و این هماهنگی‌ها به برگزاری مناسب انتخابات کمک می‌کند.

    وی با بیان اینکه در این دوره از ثبت‌نام کار بسیار خوبی انجام شد و افراد باید سوء پیشینه را قبل از ثبت نام اخذ کنند، تصریح کرد: این مساله در کاهش ثبت‌نام افراد فاقد صلاحیت کمک کرد.

    نماینده صومعه سرا با بیان اینکه بررسی روند صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی با شوراهای اسلامی متفاوت است، افزود: بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فقط بر اساس گزارشات مراجع ۴گانه است و اختیارات نظارت استصوابی شورای محترم نگهبان را ندارد.

    رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت‌ها مر قانون انجام می‌شود و حق نداریم نظرات و سایق شخصی خود را دخیل کنیم.
    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=13862

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *