×

بائوج لاهوتی: تراز درآمد گردشگری مناسب نیست

  • کد نوشته: 4812
  • ۱۳۹۵-۰۵-۱۶
  • 156 بازدید
  • ۰
  • تعدد دستگاه‌های متولی در حوزه گردشگری موجب عدم رونق آن شده/ تراز درآمد گردشگری مناسب نیست. عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه تراز و میزان ارز خارج شده از کشور در مقایسه با ارزآوری گردشگران خارجی وضعیت مناسبی ندارد، خواستار دستیابی به فهم مشترک از اهمیت صنعت گردشگری در کشور شد. تعدد دستگاه‌های متولی […]

    بائوج لاهوتی: تراز درآمد گردشگری مناسب نیست
  • تعدد دستگاه‌های متولی در حوزه گردشگری موجب عدم رونق آن شده/ تراز درآمد گردشگری مناسب نیست.

    عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه تراز و میزان ارز خارج شده از کشور در مقایسه با ارزآوری گردشگران خارجی وضعیت مناسبی ندارد، خواستار دستیابی به فهم مشترک از اهمیت صنعت گردشگری در کشور شد.

    تعدد دستگاه‌های متولی در حوزه گردشگری موجب عدم رونق آن شده/ تراز درآمد گردشگری مناسب نیست

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی دنیا به کشورمان تعلق دارد، گفت: متاسفانه در مقایسه انجام شده بین ۱۴۱ کشور به منظور جذب و رفت و آمد گردشگر، ایران رتبه ۹۷ را بدست آورده که اصلا مناسب نیست.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد گردشگری ایران نسبت به کشور ترکیه که از نظر جاذبه های تاریخی و طبیعی در رتبه ۳۷ است، بسیار کمتر ارزیابی شده، اظهار کرد: این مهم درحالیست که آمار میزان درآمد در حوزه گردشگری در بخشی مربوط به حضور سران خارجی سایر کشورها و مرتبط با امور کاری است و صرفا مربوط به جذب گردشگر نمی‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه هم اکنون تراز و میزان ارز خارج شده از کشور در مقایسه با ارزآوری گردشگران خارجی وضعیت مناسبی ندارد، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با برنامه ریزی درست، موازنه منطقی در این خصوص ایجاد کند.

    لاهوتی با اشاره به اینکه بر اساس افق ۱۴۰۴ کشورمان باید میزبان ۲۰ میلیون گردشگر باشد، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها باید به درآمد ۳۰ میلیاردی در این عرصه دست یابیم.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عده ای معتقد هستند ورود گردشگر خارجی موجب آسیب فرهنگی می‌شود، افزود: این مهم در حالیست که گردشگران خارجی می‌توانند انتقال دهنده فرهنگ ایران به سایر نقاط دنیا باشند و سفیران فرهنگی تلقی می‌شوند از این رو این نگاه باید اصلاح شود.

    وی با تاکید بر اینکه امروزه حذف روادید و ایجاد امکان استفاده از روادید دوطرفه امری ضروری تلقی می‌شود، اظهار کرد: باید زیرساخت‌های گردشگری برای دستیابی به افق پیش بینی شده ۱۴۰۴ تامین شود؛ به عنوان مثال اگر هم اکنون گردشگران متعددی در زمان برگزاری اجلاس و مراسم‌های مختلف وارد کشورمان شوند، هتل‌های موجود ظرفیت اسکان با تعداد بالا را ندارد.

    لاهوتی ضمن اشاره به اینکه تعدد دستگاه‌های متولی در حوزه گردشگری موجب عدم رونق در این حوزه شده است، گفت: در این میان نباید از نقش دولت‌ها در راستای برنامه ریزی بلندمدت و ارائه تسهیلات غافل شد.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستیابی به فهم مشترک از اهمیت صنعت گردشگری و داشتن اراده برای جذب گردشگر امری ضروری در راستای رونق در این بخش محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: دریافت مالیات، عوارض و عدم ارائه تسهیلات مناسب موجب افزایش قیمت سفر شده و این مهم باعث ریزش گردشگر خارجی می‌شود.

     

     

     

    منبع :خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4812

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *