×

بائوج لاهوتی خبرداد: تغییرکاربری هفت هزار هکتار از اراضی چای

  • کد نوشته: 6257
  • ۱۳۹۵-۰۷-۱۰
  • 48 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم لنگرود درمجلس با بیان اینکه ۷ هزار هکتار از اراضی چای استان تغییرکاربری داده شده است،گفت:درگذشته نچندان دور ۵۰ هزارتن تولید چایو حدود ۳۲ هزار هکتار باغ چای درکشور داشتیم؛اما از این میزان ۲۵ هزار هتکار باقی مانده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مهرداد بائوج لاهوتی درباره وضعیت تولید چای […]

    بائوج لاهوتی خبرداد: تغییرکاربری هفت هزار هکتار از اراضی چای
  • نماینده مردم لنگرود درمجلس با بیان اینکه ۷ هزار هکتار از اراضی چای استان تغییرکاربری داده شده است،گفت:درگذشته نچندان دور ۵۰ هزارتن تولید چایو حدود ۳۲ هزار هکتار باغ چای درکشور داشتیم؛اما از این میزان ۲۵ هزار هتکار باقی مانده است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مهرداد بائوج لاهوتی درباره وضعیت تولید چای درکشور،گفت: ۷ هزار هکتار از اراضی چای استان تغییرکاربری داده شده است و این موضوع نمی توانددر زمینه تولید چای ایرانی امری مناسب تلقی شود.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه هزار هکتار از مزارع برنج ما تغییرکاربری داده شده است، گفت: حدود ۴ هزار هکتار از مزارع باغ توت تغییرکاربردی داده شد و این در حالی است که باید برای برطرف شدن این موضوعات تلاش های بهینه ای انجام شود.

    وی با بیان اینکه ما چرا باید شاهد این حجم از واردات برنج باشیم درحالی که می توانیم با تولید ۴۰۰ هزارتن در راستای از واردات برنج بینیاز شویم، ادامه داد:باید برای تولید بهینه ۴۰۰ هزارتن برنج تدابیری شود تا ما بتوانیم با برنامه ریزی داخلی میزان نیاز برنج مصرفی کشور را تامین کنیم.

    بائوج لاهوتی افزود:بطور مثال زمانی تعرفه واردات ابریشم ۲۰۰ درصد بود؛اما این میزان هم اکنون به ۵ درصد رسیده است بدین معنا که عملا این تعرفه مجانی است و از همین رو ما در روزگاری ۱۰۰۰ تن ابریشم تولید می کردیم ،اما هم اکنون این میزان به ۸۰ تن رسیده است و این در حالی است که ابریشم به بهانه ی نخ جراحی نیز وارد کشور می شود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه وضعیت کشاورزی متاسفانه حال و هوای مناسبی ندارد، یادآورشد:در گذشته نچندان دور ۵۰ هزارتن چای در کشور تولید می کردیم وحدود ۳۲ هزار هکتار باغ چای داشتیم؛اما از این میزان ۲۵ هزار هتکار باقی مانده است.

    منبع :خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=6257

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *