×

فرماندار لاهیجان: یادواره شهید “ابوالحسن کریمی” در لاهیجان برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 13286
  • ۱۳۹۵-۱۲-۲۲
  • 99 بازدید
  • ۰
  • فرماندار لاهیجان گفت: چهارمین یادواره شهید ترور ابوالحسن کریمی در لاهیجان برگزار می‌شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، سید محمد احمدی ظهر امروز در جلسه ستاد یادواره شهید کریمی در لاهیجان با بیان اینکه برای شناساندن این شهید بزرگوار به نسل جوان باید فرهنگ‌سازی کرد اظهار داشت: شهید کریمی از شهدای شاخص استان […]

    فرماندار لاهیجان: یادواره شهید “ابوالحسن کریمی” در لاهیجان برگزار می‌شود
  • فرماندار لاهیجان گفت: چهارمین یادواره شهید ترور ابوالحسن کریمی در لاهیجان برگزار می‌شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، سید محمد احمدی ظهر امروز در جلسه ستاد یادواره شهید کریمی در لاهیجان با بیان اینکه برای شناساندن این شهید بزرگوار به نسل جوان باید فرهنگ‌سازی کرد اظهار داشت: شهید کریمی از شهدای شاخص استان گیلان محسوب می‌شود و این باعث افتخار همه ماست.

    فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه شهید کریمی قبل از پیروزی انقلاب در رشته اقتصاد دانشگاه تهران تحصیل کرده بود افزود: این شهید والامقام از دانشجویان فعال انقلابی بود که افتخار شاگردی آیت‌الله محمود طالقانی را داشت.

    وی با بیان اینکه شهید کریمی قبل از انقلاب به‌علت شرکت در مراسم تدفین و تشییع پهلوان تختی و فعالیت‌های دیگر بر علیه رژیم پهلوی بارها دستگیر شده بود، گفت: شهید کریمی نخستین فرماندار لاهیجان پس از انقلاب و به مدت دو سال نیز دادستان استان گیلان بود.

    احمدی تصریح کرد: شهید کریمی یک اسطوره انقلابی است و زندگی‌اش تماماً انقلاب و دفاع از آرمان‌های انقلابی بود که در نهایت جان خود را نیز در راه انقلاب گذاشت و به مقام شهادت نائل آمد.

    وی هدف از تشکیل ستاد بزرگداشت شهید کریمی توسط فرمانداری لاهیجان را فرهنگ سازی اعلام کرد و گفت: برگزاری چهارمین یادواره آن شهید والامقام به جهت شناخت و آگاهی هرچه بیشتر آرمان‌های شهدا توسط نسل جوان و اقشار مختلف جامعه است.

    فرماندار لاهیجان با تاکید بر لزوم شناخت شهدا توسط جوانان و نسل جدید اظهار داشت: متاسفانه نسل جوان با شهید کریمی و راهی که منجر به شهادت وی شد آشنایی چندانی ندارند.

    احمدی با بیان اینکه وظیفه همه و خصوصاً مسئولان است که این چهره‌های نورانی را به جوانان معرفی کنند خاطرنشان کرد: هرچند شهدا در کنار ما نیستند ولی باید بکوشیم تا تفکر آن‌ها تا همیشه زنده و باقی بماند.
    منبع:تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=13286

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *